måndag 15 februari 2010

Hjärtans dagar

Helgen har varit mycket härlig. Jag har njutit varje minut av all kärlek som har glittrat och sprakat. =)


FREDAG: Den var väl dock inte så kärleksfull. I alla fall inte på dagen. Då man satt fast vid sin plats på jobbet och pratade med neurotiska kunder som korkat nog hade valt företag som fraktar saker med vårt bolag alldeles för sent. Skyll er själva era klantskallar! Om man nu mot all förmodan ska skicka efter presenter ska man göra det minst två veckor innan och inte samma vecka. Det vet väl alla. Men men.. :)


Efter mitt monsterpass till åtta en fredag åkte jag smidigt hem till min mycket snälla och rara vapendragare Fia. Hon hade lagat god mat och svepte in mig i en filt med tanke på att jag var ett isblock när jag kom hem till henne. JÄKLA VINTER! Vi låg där ett bra tag och bara glodde på tv och pratade om allt som vi brukar göra. Det är en perfekt avslutning på veckan. Sen kom min plutt och hämtade upp mig när jag var som mest halvdöd av trötthet. Mycket behagligt att åka bil istället för att vara åter igen ett isblock om man skulle ha åkt kommunalt. ;)


LÖRDAG: Vaknade upp vid nio och var hur pigg som helst. Jag skuttade upp medan Thomas låg och sussade vidare. Jag tog en härlig långdusch som jag brukar göra på lördagsmorgnar. Vi käkade brakfrukost med pannkakor och plättar. Sen på kvällen åkte vi till Heron City och käkade på en thai buffé och gick på bio och såg Valentines Day. Den var väldigt söt. Den skulle dock varit mer njutbar om det inte satt femtielva fjortisar runtomkring och uppförde sig som om de var de enda i salongen. Efter det åkte vi tillbaka till västerort och gick på nästa biofilm Wolfman med Fia och Martin. Inte speciellt bra. Dock somnade jag vilket i och för sig inte är så ovanligt för mig oavsett om filmen är bra eller ej. =P Men det jag såg var inte speciellt imponerande.


SÖNDAG: Jag vaknade åter igen vid nio och var pigg som en lärka medan älsklingen låg där i djup sömn. Jag skuttade ner till affären och köpte på mig saker till en god frukost. Hittade en liten söt nallebjörn också.:)


 


Frukost


Senar på dagen åkte vi hem till mitt krypin och firade alla hjärtans dag med romansiska aktiviteter såsom massage och skumbad och mig trippandes omkring i bara underkläderna och gjorde underbart god mat beståvende av Fetaost och basilikainbakt oxfilé med vitlöksdofrande potatisgratäng. Efterätten bestod av marängschwiss. Älsklingen var välgödd efter det kan jag ju bara tala om. :) Ja det var ett underbart avslut på veckan må jag säga, Synd att den inte varade längre,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar