söndag 21 februari 2010

Frossa som fan

 


Ja hujeda mig va man har käkat i helgen. Har gått upp 1.5 kg i bara intagning under hela helgen som ligger och jäser fint i magen.


FREDAG: Det var ju bestämt att det skulle bli utgång på kvällen där med ett par kompisar men det blev inte av trist nog. Det blev en rejäl tjejkväll istället med pizza, massa godis och vin och Let's Dance. Fia kunde inte va med för hon skulle jobba 12-timmarspass den lilla stackaren. =S


LÖRDAG: Vi började morgonen med att käka frunch på Subway. Sen åkte vi till älsklingens familj och fikade med tårta och kaffebröd. Massa gott. :) Senare på eftermiddagen åkte vi vidare till Thomas släktingar som skulle fira att en kusin fyllde 20 år. Där bjöds det på ugnstekt oxfilé med ugntstekt potatis och svampsås och nån sorts fetaostsörja. Där satt man och tryckte i sig allt med god aptit. Det är alltid jättegott att äta hos dem. =) Till efterrätt blev det tårtor och kakor. Där tryckte man åter igen i sig allt vad man orkade. Det var en mycket trevlig sammankomst. Som det alltid är. :)


Gottigott


 


Senare när vi hade åkt därifrån kom Martin förbi och kollade på en film. Vi såg på Boondocks 2. Eller rättare sagt, killarna kollade på film, för jag somnade som ett klubbat vårtsvin. Låg där på Thomas och småsnarkade tills filmen var slut. När vi sen skulle sova på riktigt höll jag knappt på att kunna ta mig till sängen av utmattning fast det bara är två meter mellan soffa och säng. Kroppen är inte van att äta så mycket på en gång. All energi koncentrerades på matsmältningen. Tog ungefär 10 minuter för mig att förflytta mig till sängen och försöka dra av mig kläderna. Så fort jag blundade somnade jag och det under hela proceduren. DÅ är man trött. Thomas tyckte det var mycket roande med tanke på att man betedde sig som en liten trött femåring. :)


SÖNDAG: Käkade pannkakor och plättar till frukost. Sen begav vi oss tillbaka till hans familj igen för att hämta resterande grejor han hade där hemma efter att han flyttade. Det var lite kul för så fort vi kom mot deras radhus stod de flesta grannar på takena och skottade bort snön. Alla tittade upp som surikater när vi kom ditrullandes. Det hade kommit så mycket snö! Vi packade in alla grejorna i Thomas bil innan vi gick in och sällskapade. Det bjöds på varm choklad och bullar för att tina upp oss. Senare på eftermiddagen begav vi oss till Coop och handlade middagsmat. Älsklingen gjorde sin specialare. Falukorv- och äppleröra med spagetti. Vi kollade på Old Dogs också. Den var väl inget biomaterial precis men annars var den helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar