söndag 3 januari 2010

Arbeit macht frei...eller?

Jahapp, nu är det bara några få timmar kvar och sen så är det inte semester längre. V-v-vaaa?! Förstår inte vart tiden tog vägen. Det känns ju som att semestern har varat en helg. Fantastic, marvelous, terrific, tremendous, wonderful....NOT!! Nu sitter man här hemma igen efter att ha spenderat hela semestern i min ögonstens gryt och inväntar morgondagens jobb som börjar 08:00 piip. Men ååh vilken bra semster det har varit i alla fall. =)


 


Det vanligaste som har hänt under semestern har varit det här:



  • Somnat av utmattning mellan ca 02:00-03:30

  • Sovit till minst 12:00

  • Knarkat choklad var tredje timme

  • Hinkat Pepsi Max

  • Svullat massa hyfsat käk som ett litet gödsvin

  • Sett massa massa film

  • Druckit priiit

  • Sexat som ett djur

  • Brännt massa pengar på mat

  • Brännt alla presentkort på massa grejor


 


Vad är då slutsatsen av min semester?


Negativt:



  • Jag har vänt upp och ner på dygnet

  • Har fläskat på mig 3kg (!!!)

  • Kommer bli sexuellt frustrerad om det inte händer nåt inom 24 timmar

  • Blivit nån tusing fattigare pga all matköp + annan shopping


Positivt:



  • Jag har fått vara uppe hur länge som helst och kunnat sova ut

  • Jag har njutit av att få ösa i mig allt vad jag har velat

  • Har fått så mycket stock att jag har fyllt kvoten för ett kvartal (eeh... eller kanske inte)

  • Haft en galen tillfredställelse när jag har dragit mina presentkort och fått gratis-grejor


 


Men det braiga med att få börja jobba igen är att man har en anledning till att komma in i sina rutiner igen. Nu kommer jag börja träna igen och det inte lite med tanke på de kilon som har byggts på min kropp pga denna chokladorgie som jag har drunknat i plus all fet mat. Och sen har jag köpt ett par kartonger med diet-shakes som jag ska slurpa till lunch i nån vecka nu så att jag minskar magsäcken igen. Den är säkert såå uttänjd och har tillräckligt med plats för en cocker spaniel. ;)  Sen ska jag börja sova lite bättre så jag inte är en zombie (mer än vanligt) på arbetsdagarna. Det kommer dock inte gå åt så mycket pengar heller under vardagarna nu heller. Köper ju bara mat och annat på helgerna och på måndagar. Är inte mycket för småhandlande om jag nu inte verkligen behöver det.


Mitt liv är i regel väldigt enkelt. Jag unnar mig saker på helgerna när jag träffar min älskling och mina vänner. Så när semestertider inkommer blir mitt liv i allmänhet rätt obalanserat pga att jag inte är van vid det. Dock njuter jag såklart av att få leva fullt ut. Det kan tyckas som att jag är för snål mot mig själv, men jag anser att livet inte bara går ut på att belöna sig själv hela tiden. För när det väl händer så blir det speciellt. Jag lägger upp mål för att livet ska bli mer att ta av. En dag kommer jag att ändra synsätt. Den dagen jag lever tillsammans med min andra hälft, den dagen kommer jag att förändras. Men tills dess lever jag mitt liv. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar