söndag 17 januari 2010

Tjejkväll/Iphone/valpskådning

 


FREDAG:


Efter jobbet skulle vi ha tjejkväll hos Anna för att äta och dricka gott och ha det mysigt med Let's dance i bakgrunden. Vi var fyra tjejer som fixade till fajitas och egengjorda hallon mojitos. Till efterrätt fick vi pannacotta med passionsfrukt. Sen spelade vi Buzz och såg på Brokeback Mountain innan vi blev hämtade av snälla Martin som skjutsade hem alla. En riktigt lyckad kväll såklart! =)


Här slurpar vi hallon mojitos och käkar goda fajitas.


Tjejkväll


 


Mums filibaba!


Hallon mojito


 


LÖRDAG:


Vi åkte till Kista Centrum och käkade brunch med Dan. Jag tog min favoriträtt. Lammklubba med saffran- och dillris. Sen gick vi till 3 och skaffade ett avtal för Iphone till mig. Har ju varit på tapeten ett bra tag nu. Dock så vet jag att jag inte kommer att tjäna pengar på att ha en sån. Med tanke på att jag spenderar ungefär 250 kr/mån med mitt nuvarande comviq abonnemang och med kostnaden på 499 kr/ mån med en iphone och abonnemanget så blir det ju dubbelt så dyrt. Plus att jag tog försäkring på 89 kr/ mån. Men jag har räknat ut att det kommer bli dyrare att ha kvar comviq nu när alla mina vänner har 3-abonnemang. Dessutom får jag ju massa förmåner med iponen. Surfa runt när jag vill och spela spel och kolla film när jag vill. :) Det du...


På kvällen åkte vi till Fia och Martin som nu har flyttat ihop i hennes lilla etta tills de skaffar större. De bjöd på middag och så såg vi Men who stares at goats. Den var väl sådär. Jag småsov under hela filmen eftersom den inte var tillräckligt intressant. :)


 


SÖNDAG:


Vi åkte hem till en kompis till Dan för att fika lite och titta på deras nya chihuahua valp Nala. Det var det pyttigaste och sötaste lilla sak jag sett. Så liten och skör och bedårande. Blev ju helt kär i den lilla valpen. Det bästa av allt var att varken jag eller Thomas blev allergisk av den heller. Tog så mycket kort på allt gulligt som den gjorde. :) Den sov en hel del, men vad kan man förvänta sig av en 10-veckors bebishund. :) Dans kompis hade jättesöta barn dessutom som var sjövilda. Hans minsta barn var bara 1 år och tultade runt och skulle ta på allt och ville också klappa valpen. Men han snarare tryckte på det stackars lilla djuret. :)


 


Minivovven o jag


Lilla Nala


 


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar