tisdag 5 januari 2010

Häcken full och snart sektmedlem

 


Ja vad ska jag säga om dagens flöde?


Vaknade upp i ottan utvilad efter att för första gången på två veckor fått sova utan att vakna upp med nackspärr. Sov nämligen i min egen mjuka gosiga säng. Åh,vad jag älskar att sova bredvid min älskling. Men hans säng.är.för.hård.för.mig. Jag köpte en extra bra kudde som formar sig efter huvudet, IKEA:s tempurvariant. Den hjälper inte. Jag brukar ligga som en skruvmakaron ibland och då hänger inte kudden med om den är för hård. Jag glider av den och nacken blir böjd som en knäckt korphals. Då betyder det att jag vaknar upp minst 5 ggr på en natt för att lägga mig på kudden och försöka ligga som en civiliserad homo sapiens... vilket jag inte kan vara när jag sover. Det funkar INTE om man vill vakna utsövd liksom Törnrosas sista natt. Det är känns mer som prinsessan på stensängen, inkluderat stenkudde. Hmm, jag funtar på att köpa två mjukakuddar istället så kanske det hjälper.


Beauty-sleep


Hur som helst. Sorry för den avstickaren för det har inte med inlägget att göra.


Jag vaknade som sagt upp utvilad imorse (vid 05:40) och gjorde mina morgonrutiner. Första jobbdagen efter semestern. När jag väl åkte iväg med tunnelbanan så gick allt smidigt. Förrutom när jag skulle byta buss. Där hade jag glömt att min busstid är inställd idag och imorgon pga SL:s idiotiska mellandagarstider. Så jag kom till jobbet 5 minuter innan jag började. Men det visade sig att jag skulle sitta i receptionen hela dagen vilket brukar vara en lycka för mig för där är det lite mer avkopplande. MEN...förstår du vad jag tänker skriva härnäst? Jo förstår du... Förutom att jag satt med vanliga receptionssamtal hade de även kopplat ner kundtjänstsamtal. De brukar göra det så att man kan hjälpa oss stackare på kundtjänst när det är samtalskö. Det är lugnt. Det är ok. Det är förståerligt. Men under hela jävla dagen har jag suttit som klistrad vid dator och headset för att det har ringt och ringt och ringt...kunder. Jag har alltså suttit i receptionen och agerat kundtjänst till kundersom har ringt istället för att få igenom så mycket ordinära receptionssamtal eller hunnit göra normala receptionsärenden i normalt skede. Jag har knappt kunnat andas ut förrän det har pipit till i telefonen. Jag brukar äta frukost och spackla mig medan jag jobbar. Men jag hann knappt det idag. Det fick bli framförskjutning några timmar nära inpå lunchen. Förmodligen blir det samma sak imorgon. Det känns ju härligt att få komma tillbaka till infernot av samtal. Härliga jobbvecka! Tur att man är ledig på onsdag. För då känns veckan inte lika lång. Hujja!


stress-buster


Åsså har mina närmsta vänner varsin Iphone. Gissa vem som vanligt har hamnat på efterkälken? --->JAG<--- Först köpte min karl en och sen spred det sig som pesten. Jag har väl alltid tyckt att det är en bra uppfinning med tanke på att det både är mobil, dator och spelkonsol. Dock så tycker jag den är stor och klumpig. Jag gillar små prylar som passar i mina fack i handväskan och i jackfickan. Fast man har väl hjärntvättats som ett annat sektoffer. Fast egentligen inte. Ingen tvingar mig. Om jag räknar på det så skulle jag inte tjäna på att ha en Iphone samtalsmässigt. Jag gör mig av med knappt 250 kr/månad på mobiltraffik. Men om jag skulle ta en Iphone med dagens erbjudande skulle jag komma upp i 500 kr/månad. Alltså dubbelt så mycket. MEN då får jag tillgång till internet vart jag än är, ringa för den summan i månaden och sms:a 3000 ggr/mån. Plus att jag kan få massa spel som är superroliga och kunna se på film och lyssna på musik och kommer aldrig ha tråkigt. OCH jag kommer vara med i hippa generationen och kommer ha den revolutionerande panggrejen hittills. Tja...vaffö inte?


 


Iphone-örhängen


 


 


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar