fredag 15 januari 2010

Dödsvilja och blomstrande bilder

 


Jag har ju suttit och sugit på tanken att köpa en "ajfån" som alla mina andra vänner. Det är bara det att jag inte känner att jag har bra anledningar ännu med tanke på att månadskostnaden skulle fördubblas för mig pga att jag får den där saken. Dock får jag ju massa fördelar med den. Kan vara trevligt och once you got one you'll never go back vad jag har hört. Men det är bara en tidsfråga med tanke på vad som hände idag. Jag hade precis spolat på toa och hade min mobil i fickan. Den kände för att göra ett försök till självmord och kastade sig handlöst ner i toalettskålen med ett ödesdigert plask. Jag blev helt förfärad och vrängde ner handen i vattnet och fick upp den stackar'n. Jag plockade snabbt isär den och började torka av delarna varsamt. Fick nästan en lust att höra efter om hjärtat slog men det vore lite dramaqueen ett ögonblick. Den gick inte att starta! Den hostade till lite men ingenting hände. Beklagade mig smärtsamt för mina arbretskamrater och för Fia när jag ringde henne från jobbtelefonen. Hon ansåg att det här var ödet. Att det var ristat i sten nu att jag banne mig skulle köpa en Iphone. Ja jag kände att det var lika bra att ge upp nu när min älskade Nokia Slide ville dö ifrån mig. Jag lade den i påsen för att kolla om den kunde tänkas återuppstå senare under dagen. Och tänka sig, det gjorde den när kretsarna hade torkat. Jag blev hejdundrande lycklig att den ville ge mig en chans till. Dock har jag ju sagt till mig själv att en Iphone är så gott som min ägodel snart. Hrm... Lika bra med tanke på att min mobilkostnad kommer bli runt femhundringen ändå nu när mina närmsta har skaffat 3 och jag har comviq.


Efter jobbet åkte jag till gymmet och slet arslet av mig i två timmar. Kom hem och skruttade runt ett tag tills jag upptäckte nåt på mitt köksbord. Där stod en rosbukett prydligt istoppad i ett glas med vatten. Min "honey bunny" hade varit hemma och lämnat blommor till mig bara sådär. Jag blev hjärtligt glad. :) Det behövdes efter allt drama idag. ;) Jag fick ett ryck och började leka med kameran bara för det. Offret var buketten. ;)


rosor  ros


rosor


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar