tisdag 26 juli 2011

Per och Leila in my heart :)

Åh vad jag älskar att titta på dem! De har ju så härliga personligheter.

Jag älskar när Per Morberg drar igång sin spontanitet och uttrycker sig och inte följer normala tv-uttryck. Jag skulle finna mycket nöje med att sitta i hans underbart rustika kök och få vara med när han lagar mat. Jag älskar när han slänger köksredskap omkring sig och robust gräver med fingrarna i grytorna och rufsar runt i kalufsen utan vare sig tänka på hygien eller stil. Så ska man laga mat. Man ska skita i det finstilta och bara ge sig på sitt intresse med passion. Man blir inte sjuk. Det märks att han är skådis med tanke på sitt kroppsspråk och uttryck. Att han blandar in sin familj och kända vänner är väldigt härligt det med. Man är liksom med i programmet som en gäst fast utan att få mat. (Vilket är synd!)


Leila Lindholm är en riktig liten charmör hon med. Hon står där med sina rådjursögon och äppelkinder och trollar fram urläckra cupcakes, tårtor, kakor, godis och bullar utan att blinka. Det spritsas och blandas och smälts ner och färgas till fantastiska kreationer. Jag kan sitta som förtrollad och bara se hur hon får det att se ut som att allt är hur enkelt som helst. Synd bara att allt hon gör är så förbannat onyttigt. Om man hade varit hennes kompis hade jag aldrig kunnat hälsa på henne när hon bjöd på nåt. Det är nog tur att hon bara är tillgänglig på teve.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar