söndag 17 juli 2011

I was on a boat

Igår skulle vi ut och segla lite med vår vän Martins 8-meters segelbåt. Innan vi åkte iväg fick vi sällskap av en nyfiken liten and som undrade vad vi pysslade med. Hon såg mig gå in mot segelklubben och då vaggade hon in efter och kikade nyfiket på oss. Vi försökte ge henne några nötter, men det var inte uppskattat. Så hon nöjde sig med lite gräs istället. Hon var nästan tam.



Det var en riktigt fin och bekväm segelbåt.


Här har vi självaste kapten Martin


Vi åkte till segelklubbens privata ö som heter Röskär. Det är en liten ö utanför Ekerö med klubbhus, bastu och mulltoa. Man kommer bara dit med båt. Mycket mysigt måste jag säga. Vi grillade och bastade till långt in på natten.
Lammchorizo, stockholmare och ostkorv

Jag hade gjort en god sallad som jag glufsade i mig tillsammans med ett par feta korvar

Thomas var jättenöjd

Jag var helt slut efter bastandet efter ett tag. Vi bastade och badade vartannat. Jag tycker fortfarande att vattnet är oacceptabelt kallt att bada i ännu men tvingade mig att vara i ett tag. Är så mesigt känslig för stark värme eller stark kyla. Så efter ett tag så tröttnade jag och gick iväg och vilade i båten istället. De andra bastade några timmar till innan de bestämde sig för att grilla ännu mer. Jag blev väckt och käkade en korv innan jag gick iväg och somnade om. Det var riktigt skönt att kunna gå o lägga sig när de andra satt uppe och ölade till ännu senare. Märkte knappt att vi lade an vid segelklubben igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar