lördag 2 juli 2011

Fondue-kvällen med familjen

Den här veckan har varit sjukt stressig på jobbet pga att vi är 2 man kort och måste göra dubbelarbete. Så man har alltid varit klar prick 17:00 när man ska hem, inte tidigare. Så man har vart helt slut varje dag. Igår när man kom hem var man fortfarande uppe i varv. Det är svårt att slappna av när man är inställd på att vara snabb och ha flera bollar i luften konstant. Man kunde ju inte gå ner i relax-mode när man kom hem heller. Då skulle vi fixa med fondue-grejer. Thomas familj skulle komma förbi och äta middag med oss. Vi brukar oftast vara hos dem men nu blev det vår tur att visa vår gästvänlighet. Thomas hade varit så duktig och fixat alla ingredienser till fonduen innan jag kom hem så det bara var att ställa fram. När hans familj kom och vi skulle tända fondue-grytorna så hade vi inte nån T-röd hemma. Så jag och hans plastmor gick ner och köpte lampolja. Det funkade inte. Det slutade med att Thomas fick åka iväg och köpa T-röd. Men sen blev det dopp i grytan ett bra tag när allt var i ordning. Vi käkade massa gott kött, de åt bakpotäter, till det sallad och massa såser och gott rött vin.





Till efterrätt hade Thomas köpt hem jättesöta cupcakes. Ja de var verkligen söta. Jag provsmakade en liten klick frosting och höll på att spränga ett blodkärl i tinningen av den sockerchocken. Men de andra verkade gilla dem i alla fall.





Vi hade det väldigt mysigt! De är så underbart lätta att umgås med. Jag älskar dem lika mycket som min egen familj. Redan från början öppnade de sin famn för mig när jag endast var en kompis till Thomas. Jag har setts som en av dem tidigt och det uppskattar jag till 200%. Jag är såklart också där för dem. Det har inte varit lätt det senaste året när Thomas far gick bort. Det var en tung tid och jag är så ledsen för deras skull. Det är så himla skönt att se att de har börjat leva ett normalt liv igen.


Love you, guys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar