söndag 10 juli 2011

Helgnöjen i Kista + Muffinsbak

Den här helgen har jag haft besök av min äldsta vän sen 15 år tillbaka, Maria. Vi umgicks varje dag mellan halva årskurs 5  till årskurs 8 när jag bodde i Vänersborg. Sen flyttade jag till Stockholm och vi har fortfarande kontakt. Dock ses vi inte lika ofta längre då hon har flyttat upp till Borlänge och jag bor kvar här borta. Det blir väl ca 5-6 gånger per år. Men varje gång vi ses så är det som att vi  sågs igår.

Den här helgen har vi vart och shoppat i Kista Centrum. Jag presenterade min favoritaffär New Yorker för henne. Hon blev kär i den precis som jag är. Tur att butiken öppnar i Borlänge inom kort. Hihi...

Sen blev det lunch. Maria köpte våfflor och jag köpte mongolisk buffé med wokade räkor och grönsaker.



Dock tyckte inte nån av oss att maten var något vidare. Hon gillade inte brödkonsistensen på våfflorna, plus att personalen där var helt ointresserade av gästvänlighet och besvärade sig inte ens att sätta på timern på den där vibrerande saken man får när man väntar. Så hon fick springa ner och se efter om det var klart, vilket det var. Min mat smakade alldeles för mycket soja och var inte så värst intressant. Jag fick magknip när vi skulle hem dessutom. Så jag rekommenderar inte att ni käkar från Pytt i Panna och ta inte Räk-menyn på Mongolian BBQ House!

Sen har vi bakat LCHF-muffins. Det blev en del chokladmuffins med lite pomerans och kaffe i och kokos på toppen. Sen vaniljmuffins med blåbär och hallon. De blev faktiskt riktigt goda. Jag tog ett recept som egentligen är till för tigerkaka och pimpade upp det. Ni kan läsa receptet HÄR



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar