tisdag 26 juli 2011

Pepparkakskladdkaka

Idag blev jag sugen på att baka nånting. Nåt kladdigt och chokladigt. Jag letade runt bland massa LCHF-efterrätter utan att riktigt känna att nåt var riktigt frestande. Så klickade jag in på en annan bloggares sida och fann ett intressant recept på kladdkaka med pepparkakssmak. Hmm....

Den var enkel att göra. Dock så modifierade jag den och körde i lite smält 90%-ig choklad i bara för att få den där mäktiga chokladsmaken samtidigt som pepparkakskryddorna gjorde den spicy. Fick dock lägga till en extra halv deciliter mandelmjöl och en matsked kokosmjöl bara för att smeten skulle bli mer fast. Sen hade jag i kakan i 20 minuer istället för 15 minuter. Den blev krispig på ytan och kladdig på insidan. Precis så som en kladdkaka ska vara.

Tack, Åse,  för din goda pepparkakskladdkaka!  HÄR kan ni få receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar