måndag 14 april 2014

Din mat = min mat

Miranda har kommit i fasen att vilja äta det vi äter. Som igår. Först åt hon sin morgongröt och sen skulle hon som vanligt upp i mitt knä och käka min frukost. Jag hade turkisk yoghurt med egengjord granola. Miranda har älskat yoghurt sen hon var typ 3-4 månader och fick smaka från mitt lillfinger för första gången. Nu kan hon sleva i sig utan större problem. Visst får hon smaka min frukost men jag är lite orolig att hon råkar få i sig nån hel nöt när jag inte är uppmärksam på vad som finns på skeden. Så jag kollar alltid noga!


När hon och jag hade fått i oss min frukost så ville hon käka från Thomas leverpastejmacka. Hon fick en egen brödskiva tillslut som hon sen noggrannt  smulade sönder i soffan. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar