onsdag 16 april 2014

Mirandas udda smakprover

Nu börjar jag bli lite orolig. Det är en levande hålslagare, förklädd som en liten knubbig och vild terrorist med magiskt långa fingrar, som härjar fram i mitt hem. Man hör bitande ljud och ser små hål och skrapmärken lite överallt.

Idag har Miranda lyckats få tänderna i både Inityol-salvan och i ett paket med våtservetter med fönsterputs. Detta har hon sugit i sig med stor entusiasm, som tur är i små mängder eftersom jag har råkat vara nära henne. Jag har skyfflat i henne några skedar med tjock yoghurt för att neutralisera det värsta och hoppas på det bästa. Jag väntar samtal från Sjukvårdsupplysningen 1177 för att dubbelkolla att hon inte får men av skiten. Fast det tror jag inte. Kan ungar äta fimpar, grus och hundbajs utan att avlida så tror jag att hon klarar sig helskillnad.

Mirandas delikatesser den här dagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar