måndag 21 april 2014

Mera påsk på gott och ont

I lördags hälsade vi på hos min kära mor och hennes man på påsklunch tillsammans med resten av familjen. Det blev en snabbvisit eftersom vi skulle ha middag med vänner på eftermiddagen/kvällen. Det var kul att träffa familjen igen!

Jag hade satt på mig fräknarna och flätorna påsken till ära. Kolla vilken (påsk)kärring!

Mamma hade tagit fram en enorm skål med majskrokar. Vet inte om det var för Mirandas skull eller om de älskar sånna hemma. Kul var det i alla fall!

Miranda hängde såklart med sin "daddy". 

Det var grymt varm och skönt ute!

Miranda har inte mått så bra sen i lördags och har kräkts upp sin mat, förutom fruktpuré och mild gröt. Hon har ändå varit rätt så pigg och glad förutom vissa stunder. Då har hon krypit upp till sin älskade far, pappas flicka som hon är, och velat gosa in sig. Varken jag eller Thomas har blivit sjuka så vi vet inte riktigt vad det är. Jag tvingar i henne lite vätskeersättning och ger henne vatten så fort det går. Ingen feber har hon heller vilket kanske är ett gott tecken eller nåt.


När vi kom hem från mamma för att ordna med middagen så kräktes Miranda i kaskader efter sin middag. Så vännerna och Thomas tog med sig maten och åkte iväg till en av vännerna för att fortsätta middagen där. Jag ville inte riskera att hon skulle smitta nån utomstående. Jag stannade hemma för att vaka över Miranda medan hon sov. Inte kul, men hellre det än att förstöra för de andra.

Igår söndag hade vi en härlig dag i parken med våra vänner Dan, Malin, Mira och Emma samt alla barnen! Det var så skönt i solen och värmen! Vi grillade och fikade hela dagen där i parken medan barnen sprang runt och lekte. Miranda satt och chillade i vagnen en hel del. Hon var lite sliten men annars så var hon med en hel del och mumsade på både fruktpuré, jordgubbar och majskrokar. 


Det blev en del gungande för Miranda. Hon älskar att gunga!



På kvällen gav vi henne lite gröt och sen kräktes hon upp allting igen och somnade som en sten.

Idag vandrade vi åter igen ut i den härliga våren tillsammans med vännen Dan. 
Först promenerade vi ner till Hässelby slott. Det var så vackert med alla blommor som hade spruckit upp på gräsmattorna. Slottet är också så fint!



Vi gick till Vällingby för lite shopping och lunch och köpte grejer till Miranda i vanlig ordning. Det blev ett par mysiga tygskor, en ny solhatt, ett par kortärmade pyjamaser med Nalle Puh och ett par jeans.
Sen blev det lunch. Jag tänkte att Miranda kanske skulle testa att äta mat från 8 månader med hopp om att det var lindrigare för magen. Nä hon öppnade munnen i ett Niagarafall rakt på golvet, över sina kläder och lite över mig. Jag hann hoppa undan en aning. Lite pinsamt var det när vi satt i en Food Court, men vi fick städhjälp av en i personalen att moppa golvet. Som tur är så har vi alltid reservkläder till Miranda. Hon behöll i alla fall sin fruktpuré och vatten när vi matade henne lite senare.

Efter ett tag kom Thomas mamma Lotta och tog en kaffe i solen med oss. Hon hade med sig fina presenter till Miranda. Flickan är så bortskämd av sina farmödrar och mormor! Alltid har de köpt massa grejer till henne.

Wayne's Coffee is the shit!

Vår lilla blomma!

Farmor Lotta

Dan jäser förnöjt i solen.

Min charmiga älskling!

Efter att vi hade sagt adjö till Lotta och Dan så gick vi hem och sen åkte vi och handlade på Coop. Miranda var som vanligt grymt taggad över att få sitta i kundvagnen och satt och babblade och pekade på allt möjligt i butiken. Det står en konstgjord ko i naturligtrogen skala vid mejerierna. Miranda brukar peka på den och säga "Uuuu"!
När vi kom hem igen fick hon i sig lite gröt, härjade runt lite med våra skor (hon blev så fäst vid sina nya skor att hon har upptäckt skohyllan nu) innan hon däckade. Skönt att hon behöll gröten. Hoppas hon inte kräks imorgon, för då blir det att åka in med henne till sjukan. Hon kan ju inte kräkas mer nu. Då lär det vara nåt allvarligt!

Imorgon börjar jag jobba igen efter över 1 års föräldraledighet och Thomas tar över till slutet av augusti. Då ska Miranda börja på förskolan. Jag var taggad att börja jobba, men nu när Miranda är dålig så vill jag nästan stanna hemma tills hon mår bättre. Fast jag vet ju att Thomas kommer att klara det här, men jag är ändå orolig och vill ha koll på henne. Se till att hon får i sig vätska om hon kräks igen. Suck! Det kommer bli tungt nu, men det ska trots allt bli kul att få börja jobba igen. Jag har ju längtat efter det här i nån månad nu. Får gaska upp mig och knipa ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar