söndag 13 april 2014

Födelsedagsmiddag och köande

I fredags skulle Thomas kompis flickvän Malin ha födelsedagsmiddag. Jag trodde att jag skulle få sitta stationerad hemma med Miranda på kvällen när Thomas skulle iväg. Han ringde sin plast-mor Gunilla som tacksamt tog emot Miranda över natten! Tur det, så jag kunde få följa med! Ville ju så gärna följa med! Känner mig så inlåst och smått deprimerad just nu.

Malin hade samlat några av sina närmaste vänner på restaurangen Kokyo. Hon hade fått VIP-rummet!  Ett mycket mysig rum med egen toalett och allt. Personalen var en charmig och lite virrig skara med den typiskt asiatiska accenten.

Malin fick en flaska Complicity av Thomas och mig. Det är kändisvinet från Alex & Sigge.

Testade en snutt med varm sake. Det var godare än vad jag trodde. 

Är det födelsedagsfest så ska det va bubbel!

Ett skönt gäng blev vi!

Vi beställde in Shabu Shabu vilket är en sorts asiatisk fondue med kött, grönsaker, skaldjur och nudlar. Det är en stark buljong och en mild. Väldigt trevligt sätt att äta på! Vi satt i över 2 timmar och tillagade vår mat och plockade bland godsakerna.

Jag dränkte min fondue-mat i jordnötssås. Gott gott!

Skål för söta Malin!

Senare bar det av till Saints Restaurang & Bar för efterfest. Det var ett mysigt ställe att hänga på en stund innan vi begav oss hemåt.

Igår, lördag, vaknade jag upp lagom darrig och snurrig efter kvällens intag. Efter frukost åkte vi iväg till Barkarby och till den nyöppnade butiken för Lekmer.se. De hade rea på utvalda produkter. Väldigt mycket folk som köade utanför. Tur att det var helt ok väder ute. Vi letade efter en ny bilbarnstol eftersom Miranda är lite för stor för babyskyddet nu. Vi hittade en utgående variant, men valde att avvakta eftersom det inte var helt värt det. Dessutom var det stört lång kö inne i butiken! Den rörde sig inte en millimeter på tio minuter, så vi sket i allt och åkte därifrån.


Sen åkte vi till MAX och käkade innan vi åkte hem till Gunilla och hämtade vårt lilla troll. Hon blev så glad att se oss!

Bästa målet är helt klart Low-carb hamburgaren.

Trött som en näbbmus!

Rödkindad älskling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar