onsdag 10 april 2013

My baby love

Passar på att svänga in här ett tag. Ja ni kanske redan har räknat ut med stortån att jag har pressat ut mitt lilla monster från magen. Ja det gick bra, tackar som frågar. Miranda kom ut den 26 mars klockan 09:40. Tänkte skriva ihop en förlossningsberättelse när jag får tid. Hon är rätt krävande när hon är vaken. Det ska matas väldigt ofta med både bröstmjölk och ersättning. Jag har tydligen inte tillräckligt med mjölk så hon får extra mat. Helt ok, fast det hade varit mer praktiskt att ha ett rejält mjölkflöde i tuttarna så man slapp springa och fixa med pulver och rätt tempererat vatten ett tag efter amningen. Men huvudsaken är att hon blir mätt och går upp i vikt. Jag börjar dock tröttna på att amma när hon ändå inte blir mätt. Hon bara somnar trots att jag väcker henne emellanåt, så hon blir ändå inte mätt av bara min mjölk. Ska dock fortsätta amma en del så länge jag orkar. Det är ju så smidigt att bara köra in en tutte i munnen på henne på natten och somna om. Sen har hon en förmåga att somna varje gång hon ammar. Vill man få henne lugn så är det bara att lägga henne till bröstet. Sen att hon har problem med gaser är ju också ett uppehållsmoment. Vi jobbar på det nu med hjälp av massa tips från nätet och folk runtomkring. Hon är väldigt närhetskrävande och gillar inte att ligga själv när hon är vaken. Då skriker hon hysteriskt. Så ja, det är lite att göra, men så är det väl att vara småbarnsförälder.

Hon är nu 2 veckor och jag har börjat vänja mig vid den här lilla mini-människan. Hon har tjockt mörkt hår, mörkblå ögon, rosa mjuk hud och doftar ljuvlig bebis. Hon har fått sin fars drag. Jag hade förväntat mig det med tanke på att han har väldigt dominanta gener och jag är helt med på det. Det resulterade ju i en extremt söt varelse. Så söt att man får karies bara av att titta på henne. Allt är så litet och nytt. Det är så ljuvligt att få sniffa och pussa på henne och veta att jag kommer att få göra det ända tills hon kommer protestera själv när hon blir äldre. Och det är ju nåt år kvar. *Glädjedans*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar