fredag 12 april 2013

BVC-besök

Så... Idag var vi första gången på BVC för vägning, mätning och samtal om amningen och Mirandas magproblem. Hon hade gått upp 125 gram och växt 1 cm sen förra veckan. Hon har en växtperiod nu och äter massor. Det har blivit mycket amma och ökad mängd mjölkersättning.

Eftersom jag vill fortsätta att amma så sa barnmorskan att jag skulle börja amma/bröstpumpa intensivt i ett par dygn för att få igång mjölkproduktionen ordentligt samtidigt som vi ger ersättningen. Hon snackade nåt om att amma/bröstpumpa varannan timme i ett par dygn. Heliga skit! Jag kommer alltså inte få göra annat än att amma/pumpa i ett par dygn. Suck! Hon gav mig också tips på ett amnings-te som stimulerar mjölkproduktionen. Det heter Luzern-te och ska tydligen smaka hö. Vad är det med mediciner och underliga smaker? Nåväl. Får se om det hjälper.

Angående lillans mage. Jag utövar magknip-massage och ger henne Semper magdroppar, men tycker inte det hjälper så mycket. Jag frågade om vi kunde börja med Minifom-droppar som jag har hört är bättre mot gasiga bebismagar. Så nu ska vi alltså ge både Minifom, Semper magdroppar och magknip-massage. Det knöliga med Minifom är att vi ska ge henne dem vid varje matning! Det betyder att jag även måste ränna upp mitt i natten innan jag ammar för att ge henne Minifom-droppar eftersom de måste bevaras i kylskåpet. Där försvann bekvämligheten med att amma på natten. Men vad gör man inte för sin stackars gasiga bebis.


4 kommentarer:

  1. Vi körde både sempers magdropper, minifom och massage men det som hjälpte var Windy, som finns att köpa på apotek, funkar verkligen SUPERBRA!

    http://www.windi.nu/


    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör Windi också. :) Så vi kör alla medel nu och ser hur det blir.

      Radera
  2. Usch vet hur det är. Jag fick pumpa som en galning på bb och samtidigt mata varannan timme. Det var tufft men det gick, man kämpar som tusan för de små <3 Minifom kan förvaras i rumstemperatur i en månad. Vi har gett Lucas dem i en vecka och de är typ slut haha. Började med att förvara dem i kylskåpet men det var ju skitjobbigt på nätterna. Tycker de fungerar bra. Jag struntar helt i Semper, känns som han skriker mer av dem :/ Lycka till med allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska försöka ta mig tid att pumpa och amma varannan timme snart. Så länge får hon ersättning efter amning.

      Jaha, man kan ha minifom i rumstemperatur i en månad? Grymt! :D Tack för tipset! Ja lycka till ni med. ^^

      Radera