torsdag 18 april 2013

Dagens bravader

Idag har jag och lillan traskat ner till BVC för en veckokontroll. Hon fick hänga i bärselen som en annan apunge. Jag pallade inte att kånka ner barnvagnen från lägenhetens trappa när vi ändå har BVC några hundra meter bort. Barnmorskan var mycket nöjd med att Miranda hade ökat så mycket i vikt sen förra veckan och att hon nu kunde följa en leksak med blicken. Vid 4 veckors ålder ska bebisar kunna följa med blicken. Miranda är nu 3 veckor och 3 dagar. Det går alltså åt helt rätt håll i utvecklingen och jag kan inte vara annat än stolt. Sen har bröstmjölken börjad flöda lite bättre. Så bra att jag råkade spruta lite på Mirandas ansikte och hår en aning när jag skulle testa klämma lite för att se om det kom nåt. Miranda är vild och lycklig över att hon äntligen får dricka något mer finmjölk förutom ersättning. Amnings-teerna funkar ju faktiskt! Kul!

Vad har hänt mer idag då? Inget mer än att jag har tvättat och kollat på serien How I met your mother. Den är så bra att jag har plöjt igenom snart sex säsonger. Bara nåt avsnitt kvar, sen börjar jag med säsong 7-8.

Här är andra serier som jag följer:
* Grimm
* Games of thrones
* Once upon a time
* Stargate SG-1
* Weeds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar