tisdag 16 april 2013

Amnings-teer

Jag har nu testat två olika amnings-teer för att se om de kan sätta igång min mjölkproduktion. Jag pallar inte att amma och pumpa varannan timme. Har liksom inte tid. Jag försöker dock amma och pumpa så snart jag får tid över. Sen får ju Miranda amma varje gång innan hon får ersättning. Jag ger dem några dagar till. Annars skiter jag i det här och kör ersättningen fullt ut och amning som tröst -och sömnmetod.

De teer jag testar heter Luzern-te och Weleda amnings-te. Barnmorskan sa att Luzern-teet var bättre eftersom det inte innehåller Anis, fänkålsfrön och bockhornsklöver, vilket man ska undvika i stora mängder av någon anledning. Weleda amnings-te innehåller just de tre örterna. Jag testar bägge så får vi se. Luzern-teet smakar som de säger, hö. Men det är fullt drickbart. Det är till och med godare än Weleda amnings-te. Jag ogillar just anis för att det smakar som billig bismak av lakrits. Fänkål smakar bara unket. Så hellre hö-smak faktiskt.

Teerna har vi införskaffat på hälsokostbutiken Hälsokraft. De finns säkert på fler hälsokostbutiker och på nätet att köpa.

Jag tror att teerna har hjälpt lite faktiskt. Det kan nu läcka mjölk från bägge brösten. Dock har mjölkproduktionen inte riktigt kickat igång ännu. Men som sagt, jag ger det några dagar till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar