torsdag 11 april 2013

Tur att du är söt!

Från att endast vilja ligga i famnen och se mina bröstvårtor i ultra-nära perspektiv så har vår lilla kulting börjat att intressera sig för saker utanför det synfältet. Eller jag tror det i alla fall. Hon har liksom ögonen i fjärran och sträcker på sina små mini-armar och fingrar åt olika håll. Det ser ut som hon filosoferar över sitt korta liv. Så kan hon ligga ett tag tills hon kommer på sig själv med att hon borde blotta sin tandlösa gom och uttala sitt missnöje till ett liv utan ändlös hudkontakt och mjölk som inte flödar nerför hennes dubbelhaka. Så man får njuta så fort hon kommer i det läget. Ja hon har lagt på sig lite och det är ju också härligt. Jag kom att tänka på det förut. Hon var inte såhär stor när hon klämdes ut från mig för ett par veckor sen. Mjölkersättningen har verkligen sparkat igång hennes fettproduktion. Kul! Längtar tills hon blir en glad knubbig bebis som klarar av att ligga/sitta själv utan ständigt bärande och matande. TÅLAMOD!

Som jag brukar säga till henne när hon bråkar. Tur att du är söt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar