torsdag 23 juni 2011

Vår 3-årsdag

Sorry, men jag har inte riktigt haft tiden eller orken att sätta mig framför datorn. Nu har jag kommit tillbaka till bloggandet igen.

I fredags förfirade jag och Thomas vår 3-årsdag som egentligen var i måndags 20/6. Vi öppnade en flaska utsökt spanskt rödtjut som heter Marqués de Arienzo från vindistriktet Rioja. Jag är egentligen ingen rödvinsfantast, men det här slank ner fortare än kvickt pga sin arom och sötma. Ingen besk eller sur eftersmak på långa vägar. Jag kunde glatt dela hela flaskan med Thomas utan att tröttna.


Till det åt vi en jättegod grillad oxfilé som Thomas hade köpt från vår favoritchark Bromma Chark Fabriksbod, med tillbehör. Lite sallad, stekt svamp och såser. Mer behövs inte när man äter bra kött.



Till efterrätt drack vi finskumpa. Moêt & Chandon Brut Impérial. Den var inte heller dum. Vi satt där och smuttade på det direkt efter att vi hade bälgat i oss det goda rödvinet. Ja man var lite rund om fötterna och talet var lite sluddrigt. Men lycklig var man. Inte nog med det. Thomas tog sig en virrepinne också som körsbäret på grädden.



Det var ett mycket lyckat 3-treårsfirande. Vi hade det väldigt mysigt och pratade på om allt möjligt under yran. Man var ju riktigt mör dagen efter. Lite smått bakis vaknade man upp och blinkade mot ljuset. Tur att man lyckade sova relativt länge ändå.

Min älskade plutt! Du är tokälskad!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar