lördag 4 juni 2011

Familjefikorna och skymnings-sagorna

Så vad hände igår på min alldeles egna egentid? Jo jag lullade först runt hemma utan destination till nåt rum. Jag har oerhört svårt att komma på nåt att göra när jag är helt själv. Blir som en guldfisk om cirkulerar runt i skålen (lägenheten) och plockar med allt. Dock så kan jag inte göra det för länge för då känns det som att lägenheten käkar upp mig. Den är för stor för bara mig. Jag drar mig då tillbaka som en annan muräna i sin håla och ugglar framför datorn. Oj, nu jämförde jag mig med tre djur samtidigt.




Hur som helst så gjorde jag det ett tag. Sen flanerade jag iväg till Vällingby för att kika lite i affärer och sen vidare hem till min gode far och litensyster för fika där jag bjöd på mina nyttiga chokladrutor. Fader hade dock köpt de största kakorna han kunde hitta på kondiset. Dem tryckte han i sig med stor entusiasm. Jag tror att han smakade på en chokladruta med viss misstänksamhet. Lillan tyckte dock om dem. När jag hade gjort det åkte jag hem till min ömma moder för att laga mat till henne och bjuda på resterande chokladrutor. Hon verkade bli väldigt förtjust över både mat och chokladrutor. Klappade sig förnöjt på magen som en annan jultomte och slurpade citron -och ingefärste så det stod härliga till. Maten bestod av någon sorts ratatouille med kyckling i. Massor av vitlök och kryddor. Ja nåt jox som jag kom på i farten. Jag försöker sprida mitt budskap om bra mat. Hon verkar vara den mest hängivna till att åtminstone FÖRSÖKA förändra sina matvanor till det bättre. Resterande tittar bara på mig med tom blick och ser ut som att jag pratar mandarin. Well well.. Någon gång lossnar det väl för resterande.

Väl hemkommen kollade jag klart på näst sista delen av Twilight-filmerna. Ja jag veeet... Fjortisvarningen osar hett i armhålorna. Men jag kände för det bara. Jag har ju sett alla på bio hittills. En otäck upplevelse med salongen stinkandes av billig parfym/after shave,  unga barn-vuxna som beter sig som bekräftelsetörstande apor och som ylar så fort någon manlig karaktär tar av sig tröjan (typ var femte minut)  Nu väntas bara sista delen som vi obligatoriskt ska se för att få ett avslut på denna tonårshysteri. Den ser jag dock fram emot pga att det händer lite intressanta saker. Har lyssnat på nästan hela den delen på ljudbok. Jaaa jag veeet... Men jag var ju tvungen. Man vill ju veta ju...

Den här trailer-parodin höll jag på att skratta ihjäl mig åt en stund





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar