söndag 26 juni 2011

Shopping i SKHLM Centrum

Thomas och vännen Dan ville åka och köpa en AC i Nykvarn utanför Södertälje. Jag var inte riktigt sugen på att följa med killarna eftersom det är en bit bort och jag kände inte för att sitta i baksätet och uggla. Men Thomas lockade mig med att bli avsläppt i Skärholmens Centrum som var på vägen. Där ligger ju bland annat mitt klädmecka New Yorker. Jag följde ivrigt med såklart! Så medan de var och hämtade AC:n så ilade jag runt på New Yorker och shoppade loss. Jag kände mig klar när jag hade hittat tre snygga plagg. Ett par finbyxor att ha på jobbet, en omlottröja och en sommarskjorta. Sen kom Thomas och Dan för att käka lunch. För min del blev det en hiskligt god lunch med grillade lammkotletter med olika röror och sallad.


Sen tog vi en liten tur i centrumet. Vi hittade inredningsbutiken Bolagret. Där hittade jag först detta vackra 110 cm stora lyktträd av järnsmide. Jag är helt förälskad i denna sortens smyckning. Vi har redan en järnsmidessäng och lite andra järnsmidesprydnader hemma. Man kunde köpa olika färgade lyktor till trädet. Vi funtade först på blåa lyktor, men rött passar bäst i vårt vardagsrum.



Sen hittade jag dessa bedårande söta japanska motiv som jag satte upp på köksväggen. Skönt med lite färg på de vita väggarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar