fredag 30 april 2010

Sura nattsuddens tankar

 


Jag borde släcka och sova nu för att orka med fredagens helvete. Förlåt. Jobb. Men jag kan inte slappna av. Jag ligger här och lyssnar på grannens dova läten med både musik och dunk. Det är så oerhört lyhört i mitt hus att man nästan kan höra grannen fisa. Jag får nästan varje natt sova med öronproppar för att kunna sova. Om det inte är grannarna som väsnas så är det rören eller kykskåpet som gör svaga läten. Just nu har jag dessutom enerverande pms som har gjort den här dagen outhärdlig. Från att jag vaknade i morse tills jag kom hem har jag gått omkring som ett ättiksindränkt grått moln. Man har nästan sett gul svavelrök sippra ur alla håligheter i skallen. Inte nog med det. Nästan samtliga kunder har varit så fruktansvärt irriterande idag. Och jag kan bara nämna att det inte bara har varit jag som tyckt det idag. Det har legat ett tryck över bröstet vid varje samtal. Kunderna har fått för sig att vi vill höra hela deras livshistoria. Inte lyckas de lyssna på vad vi har att säga och inte vill de samarbeta. De har varit otroligt sega idag. Ja vi har varit heroiska som har orkat lyssna på all sörja. Det har dessutom varit samtalskö sen man började tills man slutade idag pga att vi är några man kort. Man har nästan tröttnat på sin egen röst efter det här. Visst att man gillar att prata i telefonen, men kom igen nu. Det här var förjävligt!


 


Rainy Cloud


 


Som tur är så är det fredag imorgon och man får jobba tidigt pass. Tur var väl det för annars hade jag med stor sannorlikhet gått upp i atomer. Det blir en relativt lugn kväll imorgon. Karln ska fejkslåss med sina lekkamrater på det spelberoendeframkallande dataspelet WoW på kvällen och jag ska väl...tja...hmm... förbereda mig för helgens ruljans antar jag. Som en typisk fredag helt enkelt. Ser fram emot helgen. Det blir födelsedagsfest för älsklingen och kompisen Simon. Ska bli packad som en åsna hade jag tänkt. Måste få tappa kontrollen nån gång. Lyckades inte förra helgen. Får se om jag lyckas den här helgen. Har beordrat Fia att se till att det händer. ;) Om inte det händer så...ja då händer det väl någon annan helg. Tror min lever har blivit resistant mot sprit. Eller så äter jag för mycket och blandar inte alkoholen som en duktig fjortis borde. Börjar bli lite med åren. Snart 30 om några år liksom. Villintevillintevillintevillinte känna mig gammal ännu. Tiden går för snabbt fast inte veckodagarna. Helgerna går för snabbt och arbetsdagarna för sakta. Man borde kunna ta nåt piller som gör att man jobbar per automatik och inte är medveten förrän helgen kommer. Vore nåt. Hihihi...heheheh....


Nä nu MÅSTE den här skitdagen ta slut. Så tack för mig...


Puss


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar