tisdag 13 april 2010

Biokul och Sugar mama's tips

 


Så vart man på bio igen igår. Vi kollade på Kick Ass. Man hade sina tvivel i början att den inte skulle va särskilt bra. Men där tog vi gruvligt fel. Det började lite svagt med handlingen om en megatönt som helst tycker om att spela dataspel och runka och hänga med sina töntiga vänner. Sen får han för sig att världen saknar superhjältar. Han klär därför ut sig som en superhjälte och kallar sig för Kick Ass och försöker med nöd och näppe bekämpa nåt brott. Det...går väl sådär. Han träffar två andra personer som blir inspirerad av hans försök till hjältemod. De är däremot grymma på att slasha bovar. Det var en riktigt skön stämning i filmen och hade hela tiden nåt man fastnade för.



Kick Ass



Kollade in mig själv näck i helspegeln i helgen och fick en smärre uppstötning. Jag har ju inte varit så duktig på senaste tiden. I ca två veckor har man slarvat så in i h-vete med träningen pga tidsbrist och depp. Jag har istället vräkt i mig allt jag har kommit åt och verkligen inte orkat att bry mig om hur mycket. Det har varit hugsexa till förbannelse. Sen vet jag inte riktigt vad som har hänt för den träning jag har försökt mig på har inte tagit. Men det är ju förståerligt med tanke på allt socker och fett jag har näst intill sondat i ådrorna. Det här beror på att jag inte mått så bra och antagligen tröstäter eller nåt.


Man borde va som vissa som tappar aptiten...men nej. Tyvärr har jag ärvt den taskiga genen med långsam ämnesomsättning och därmed snabbyggande fettvalkar och celluliter. Jag får nästan skylla mig själv att jag ser ut som en överviktig tant i hullet när jag inte sköter mig. Jag var ju inte så tankfull när jag var i mina unga år när ämnesomsättningen byggdes upp. Nu får man lätt en röv bred som en ladugårdsdörr och dallriga, gropiga lår och bilringar. Det enda som är positivt med att jag har gått upp i vikt är att jag har fått lite hälsosammare form i ansiktet. Förut var jag lite smått insjunken och glåmig. Men som tur är så har jag ändrat lite på ämnesomsättningen under mina år som träningsnarkoman så jag kommer antagligen upp på fötter igen inom en månad bara jag undviker socker så mycket jag bara kan. Det är där det sitter, det onda. Fett måste man ha i lagom mängd för att bl.a hjärnan ska funka. Fast då är protein bättre dock. För jag läste att protein bryter ner både socker och fett i kroppen. Yeeey! =)



  • Det finns folk som säger olika saker om just fett kontra socker: netdoktor.se



  • Lite bra tips för er som är överviktiga eller bara vill vara nyttigare: nedivikt.se


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar