tisdag 6 april 2010

Galen påskfest

 


Hade så kul igår! Vi hade först en mysig påskmiddag med några vänner innan resten av alla kom. Sen hade vi apkul hela kvällen med massa bus och drack gjorde man som en törstig gnu. Vi fotade otroligt roliga bilder som finns uppe på "fejan" för dem som har åtkomst till dom. :) Kramkalas blev det ett x antal gånger dessutom. =) Jag är så lyckligt lottad med alla fina vänner som jag har. Det är en bunt praktexemplar av deltagare. De bråkar aldrig, stökar inte ner speciellt mycket och är tokigt roliga och glada. Även om de flesta blir rätt runda om fötterna är det klass på dem. Man kan säga att jag är stolt när de rumlar omkring hos mig utan att det blir några tragedier. Det är lite synd att det inte blir så många fester nu för tiden. Det är väl så att folk har växt upp och känner att de inte orkar hålla på hela tiden. Det är med skräckblandad bekvämlighet att veta att man närmar sig 30. Och man blir ju himmelskt glad om man får till en liten hemmafest ibland. Allting har sin tid. Hur som helst så hade jag det riktigt skoj!


 


Smile


 


Idag har jag blev jag väckt av älsklingen som meddelade att snön hade börjat singla ner. Jag blev smått deprimerad. Men tanken på att den skulle försvinna så snart temperaturen skulle höjas senar på dagen gjorde mig lite lättad i alla fall. Hatar aprilväder. Så här trist kommer det vara nån vecka till innan våren och sommaren kommer. Längtar ihjäl mig!


Vi åt en frukost bestående av resterna från gårdagens påskmiddag. Mådde väl inte så bra av den feta maten. Jag är sällan fyllehungrig när jag vaknar. Dock gjorde jag en jättegod fetaost och tomatpaj som blev uppskattad. Paj är ju godare ju längre den står. Sen bar det av en sväng till Mediamarkt för lite presentletning åt Thomas syskon som fyllt/fyller år. Sen åkte vi till Vällingby och käkade lite kinamat innan vi drog hem till mig igen för att slappa lite. Vi kollade på den gamla klassikern Tron. Den var bättre när man var lite kom vi överens om. Nu när man ser den är ju tekniken lite gammal och trist. Det ska komma en ny version av Tron 17:e december i år. Den blir intressant att beskåda. :)


Imorgon blir det 10-20-pass på jobbet. Får se hur snabbt den dagen går. Lär ju bli en del kaos med tanke på att det har varit påsk. Folk är ju så förbannat dåliga på att planera sina transporter. Men sen är det bara en dag till. På torsdag och fredag är man ledig pga att jag ska följa med till Thomas fars begravning. Så det blir en kort vecka den här veckan också. :)


God natt allesammen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar