tisdag 27 april 2010

Släktträff & Bröllopsfest

 


I helgen har det hänt en hel del som har varit roligare än vanligt


 


FREDAG: Då slutade jag sent men jag fick den lyckan att få skjuts av min raring. Vi fixade middag och bara tog det lugnt. Man skulle ju vara utvilad inför lördagens bravader. :)


LÖRDAG: Det började med att jag, lillebror Patrik och Thomas åkte till Älvsjö för att träffa den delen av min släkt som jag inte har sett på över 10-12 år. Det skulle firas att min farmor fyllde 90 år. Det var riktigt nervöst när vi kom dit innan vi gick in. Hjärtat slog dubbelslag. Skulle få träffa folk jag längtade efter att träffa och inte. Vi blev i alla fall varmt välkomna med massa kramar och stohej. Det var så annorlunda att se alla ansikten och se hur alla hade åldrats i olika stadier. Vissa kände man knappt igen och vissa var sig lika. Det bjöds på smörgåstårta. Vi var kvar i ungefär 1.5 timme pga att vi skulle iväg till bröllopsfesten efteråt. Innan dess hann vi ge farmor hennes present. En 24-timmars kryssning. Det blir såklart ingen tokdans -och suparkryssning utan en lugn kryssning med frukost, lunch och middag. Annars tror jag det torra lilla vita fnösket till tant skulle ramla av pinn snabbare än man skulle hinna skrika skål. Farmor var en gång en rultig tant som åkte hem till sina barn och lagade massor av mäktig mat och städade rent i deras hem. Nu har hon krypt och blivit så genomskinlig att det är läskigt. Det är hennes hudtyp jag har ärft. Blek, genomskinlig och lättblåmärkt. Då vet jag vad jag har att vänta mig. ;) Krympa till hob-storlek och flyga iväg som ett torrt skinn när man blåser på mig. Hur som helst. Jag hann även byta om till bröllopsfestblåsa innan vi åkte iväg. Det var väldigt kul att se släktingarnas reaktion. Då visste jag att det var ett bra köp kan man säga. :)


 


Farmor


 


När vi kom fram till lokalen, som våra gifta vänner Ronnie och Anna skulle hålla festen, stod redan folk där utanför och häckade i väntan på att bli insläppta. Det var inte så värst varmt ute. Snart strömmade de in lite fler folk. Då blev vi insläppta och placerade i grupper runt bord med olika bordsplaceringar. Det var olika temagrupper. Min grupp hette Räddningspatrullen. Jag fick namnet Pärlan efter medhjälperskan till Piff och Puff i serien. Det bjöds på fördrinkar medan alla hälsade på varandra. Det var både släktingar till brudparet och massor av vänner och bekanta.Vi blev väl ca 60 pers där. Det bjöds på jättegod buffé som Annas mor hade lagat åt hela kompaniet. :) Sen blev det prinsesstårta. Under middagen roades vi med tal, levande musik och roliga lekar som var uppfunna för de olika grupperingarna. Anna sjöng en kärlekslåt till Ronnie och Ronnie hade spelat in en kärleksversion av "Boten Anna" med Basshunter. Fast han sjöng själv såklart. :) Det var så bra upplagt och vi hade verkligen jättetrevligt.


Ronnie & Anna


 


Vi fick även en elduppvisning av en kille som höll på med olika eldredskap. Det var grymt häftigt! Han var så skicklig och vi alla var helt häpna av hans proffessionella uppvisning. Det visade sig sen att Fia faktiskt kände honom från ett kollo för flera år sen.


 


Eldkonstnären


Sen blev det fri bar och disco för hela slanten. Min plutt var bröllopsfotograf och emellanåt drack han så mycket att han tillslut mest lufsade omkring och larvade sig med sina vänner och försökte sig på att dansa lite. Han var så söt när han rumlade omkring och var nog den mest väldruckne mannen på festen. Dock inte den fullaste. Det var nog några tjejer som kröp omkring i slutet av festen. När jag kände att nu fick det vara nog med kalasande för älsklingen (med tanke på att han mest satt och flåsade i en stol i slutet) så kallade jag på hans bror och plastmor som kom och hämtade oss och några av våra vänner. De är ju guld värda som kom mitt i natten och skjutsade hem så många. Det ska de ha tusen tack för. :) Väl hemma kastade jag ner honom i sängen och sen fick jag i mitt älskade partydjur massa vätskeersättning innan han somnade som en klubbad säl. Själv hade jag svårt att bli berusad med tanke på den mängd käk man hade glufsat i sig under kvällen. :) Men det gjorde inte så mycket med tanke på att man faktiskt mådde mycket bättre dagen efter sen. Dock Thomas med konstigt nog. :)


 


Joy


Crazy Gang


 


SÖNDAG: Vi slappade en hel del när vi vaknade. Låg och slöade innan vi bestämde oss för att göra nåt i det fina vädret. Vi åkte till barkarby för att införskaffa lite presenter till min broder och fader som fyller år nästa vecka. Sen åkte vi och köpte fyllekäk och for vidare till Fia och Martin för att förtära den välsmakande provianten. Sen åkte vi hem för de skulle åka och se Bounce. Väl hemma slocknade jag i Thomas famn i två timmar. Ville aldrig åka hem. Ville bara ligga där väl ingosad för evigt. Men allting har ett slut. Det skulle ju bli jobb dagen efter. Som tur är så har dagen idag gått väldigt snabbt som den alltid gör när man slutar fyra. =)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar