måndag 19 april 2010

Helgens bravader

 


Har haft en härlig helg! :)


FREDAG: Efter jobbet åkte jag hem till Fia och käkade jättegod mat tillsammans med hennes bror och hennes sambo Martin. Hon hade hittat ett bra recept på Tasteline. Det var ugnsbakad lax med citronpesto. Himmelsk gott! Åt så man storknade. När Fia var mätt åt jag upp hennes lax också. Hihi... :) Sen kollade vi på Talang och bara myste. Vi hade hemskt roligt åt alla människor som uppträdde. Vi såg postkodsmiljonären innan det. Där var man i Örebro för att dela ut checkar med hundratusentals kronor. Det intressanta där var att örebro-invånarna inte verkade så imponerande även om Magdalena Graaf (som var programvärd) gav dem dubbla checkar och ibland flera stycken. De drog lite på smilgroparna men det var typ allt. Det satt vi o skojade om under hela kvällen. Örebro är en likgiltig stad där glädje är nåt man ger i mättade omgångar. ;) Efter kvällen kom min fantastiskt gullige älskling och hämtade mig.


LÖRDAG: Vi mötte upp Thomas bror och plastmor och  traskade in i en nyöppnad inredningsbutik i Barkarby som heter Chilli. Det är en prisvänlig butik som är en mix mellan MIO och Jysk. Jag som älskar inredningsbutiker blev en aning lyrisk när vi gick in där. Jag köpte salt -och pepparkar som såg ut som kramande spöken, och två kökshandukar. Så snurrade vi runt ett tag på IKEA också. Där införskaffade jag en potatismosare och en potatispress. Det är alltid bra att ha om man får för sig att anstränga sig med sina potäter. :)


På kvällen promenerade vi till våra två vänner Matte och Dessi som hade inflyttningsfest i närheten av mitt boende. De har fått det jättefint in sin nybyggda lägenhet. Det var så fräscht och öppet. De bjöd på massa god plockmat och sprit. =) Det kom lite över tjugo pers. Vi hade det väldigt trevligt där. Dessi hade även bakat jättesmarriga franska chokladtårtor som vi smäckte i oss under festandets gång. Skönt med kravelavstånd hem till mig sen. ;)


SÖNDAG: Idag när vi vaknade upp fixade jag en god fruktsallad med vaniljyoghurt till frukost. Sen åkte vi till Vällingby och införskaffade några krukor till mig. Har ju några fejkade växter hemma som måste pimpas upp lite. ;) Sen på eftermiddagen gick vi på bio med Fia och Martin och såg på Clash Of The Titans. Den var väl underhållande men man kunde lika gärna ha kollat hemma i soffan faktiskt.


Nä nu ska jag ta o sova ett tag. Jobbar monsterpass mellan 11-20 imorgon. Det ska ju bli sådär lagom kul. Nu när vulkanutbrottet har härjat och gjort att många flygplatser har stängt så kommer ju folk att ringa in till oss och vara oroliga. Blää...


Go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar