fredag 23 april 2010

Lite löst snack om min vecka och kommande grejor

 


Igår var jag hemma hos Fia. Hon fixade till lite god middag och sen gymnastiserade vi lite. Vi skulle egentligen vart ute och ränt runt en sjö men det var så jäkla kallt och det blåste snöblandat regn. Så vi nöjde oss med att göra lite övningar hemma.  Efter träningen blev jag så otroligt sockersugen. Så vi kutade ner till ICA och köpte med oss lite frukt och gjorde en härlig fruktsallad. Sen trugade Fia på mig Martins farmors hembakta kladdkaka med kokos. Den var himelskt god med massa choklad i. Hade tänkt att frukt är nyttigt, men vem kan motstå lite kladdis. ;)












fruktsallad med kladdis




 


 Idag har jag vart helt utmattad. Kan va att jag somnade så sent igår kväll. Kunde inte sova ordentligt när jag kom hem från Fia. Så hela dagen idag har jag missbrukat kaffe och småsovit i mysrummet på jobbet under rasterna. När det var ungefär en halvtimma kvar av arbetsdagen piggnade jag tilll. Då for jag till Vällingby för att införsksaffa mig ett par fina skor. Jag ska på bröllopsfest på lördag som hålls för våra vänner som har gift sig. Det ska bli jättekul. Jag har också köpt mig en vacker klänning. Den får ni se en annan gång. :) När jag ändå var i Vällinby så gick jag in på H&M och rafsade runt bland de nya fina sommarklänningarna som har inkommit. Köpte mig ett par och gick tillfredsställd därifrån. Det är verkligen terapi att shoppa. Man blir så lätt i hjärtat på nåt sätt. Speciellt när man gör riktiga kap. För då är det en billig terapistund. ;)


Eftersom jag ändå var i farten och kände mig rätt pigg så skuttade jag in på gymmet i ett par tre timmar. Hur skönt som helst. Så nu är man mör och avslappnad och nöjd över att man har vart aktiv tre dagar denna vecka. Passade på att testa ett nytt solarie. Det är ju guld att kunna få lite UV-ljus på sig (D-vitamin) så man blir lite lyckligare och fräshare medan skitväder pågår.


 


Solarie


På lördag innan jag och mitt hjärta och massa vänner ska på bröllopsfesten så ska jag, Thomas och lillebror Patrik åka hem till Patriks och min faster för att fira farmors 90-årsdag. Det ska bli riktigt pirrigt med tanke på att jag inte träffat den delen av släkten på många många år. Minst över tio år. Är spänd över hur alla ser ut nu och hur de kommer att reagera när de ser mig och Patrik. Hoppas att man får ett hjärtligt välkomnande. :)


Nee nu ska man sova igen. Har ytterligare ett hemst monsterpass imorgon. Slutar åtta. Hatar kvällspass! Som tur är så är man inte ensam om det. You gotta do what you gotta do....


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar