tisdag 2 mars 2010

Valpbus och shoppingfeber

 


I helgen var jag och hälsade på min äldsta vän Maria som bor i Borlänge. Hon har skaffat Papillon valp. Den såg ut som en liten uppskruvad leksashund mest hela tiden. Var överallt! Det fanns inte en lugn stund förrän lilla valpen var där för att undersöka vad som pågick. Maria har döpt den till Sassa. Mycket gullig måste jag säga. :) Det bästa av allt var att jag fick inga allergitecken under vistelsen där. Brukar ju som regel svälla upp i lungorna och får nysattacker. Så valpen var mest en njutning utöver att den var överallt. Den älskade mina fötter. Knäppa vovve. ;)


 


Sassa


 Vi var ute och gick några ggr med Sassa. Hon tyckte inte om kylan utan ville bara gå hem igen. Hon gnydde lite och satte sig ner och åkte kana på rumpan. Vi träffade på en långhårig nakenhund också. Dåg knappast ut som en nakenhund med tanke på all lång päls. Dock tog jag inte kort på den. Men jag lyckades få maria på bild.


Sassa och Maria


 


Vi shoppade en hel del där borta som alltid. Var inne på Dollarstore sammanlagt tre gånger under vistelsen. Det är min absoluta favoritaffär. Så mycket billiga och bra saker på samma ställe är sällsynt. De har typ allt. Tur att affärskedjan inte finns i Stockholm för då hade jag nog förköpt mig.


När jag kom hem på söndagen med tåget kom älsklingen och hämtade mig. Vi åkte hem till mig och kollade på From Paris with love. Jag somnade typ under tre fjärdedelar av filmen. Var helt slut. Haha... Fast enligt Thomas var den bra. Vi får väl tro på honom då. ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar