måndag 29 mars 2010

Bowling och Partyröj mm.

 


FREDAG: Efter en skön arbetsdag som slutade vid fyra *lycklig* så åkte jag med Martin och Fia för att hämta badrumsgrejor till deras icke existerande badrum. Bl.a var det en toalett, badrumsspegel och annat viktigt. Sen åkte vi till deras nya lägenhet där jag för första gången fick se hur den såg ut live. Väldigt söt måste jag säga. :) Det enda som inte var klart var då badrummet. Det såg mest ut som en mörk cell för auschwitz-fångar... ja och färg- och spackel burkar lite här o var då också. ;) Sen åkte vi till Willy's för lite handel innan vi åkte till Fias hem där jag fick prova massa kläder hon annars skulle slänga vid flytten. Det var kul och jag är ju en sån där kompis som älskar att adoptera kläder från mina vänners utrensningar. :) Ja men det är ju både ekonomiskt och miljövänligt. Vi åkte sen över till älsklingen och lagade jättegod mat. Det blev pesto och fetaostinbakade kycklingfiléer med potatiskroketter och sallad. Massa mums!


 


LÖRDAG: Det blev våfflor med jordgubbsglass till frukost. Sen kom Dane och hämtade oss. Vi åkte till Systembolaget och köpte lite alkohol till kvällen. Jag skulle ha tjejförfest hemma hos mig och Thomas skulle ha grabbkväll med Stefan hos sig. Jag köpte en flaska Cinzano Asti Sweet som förfestdricka. Så jäkla god och mousserande! Åkte sen till Coop för en "snabbis"-handling. Det gick väl inte så jäkla snabbt. Skulle vara hemma halv tre för att hinna fixa lite innan kollegorna kom. Men jag kom hem nån minut innan tre istället. Tur att folket kom sent. Vi satt och drack lite innan vi trippade iväg till tunnelbanan med våra klackar. Uppiffade och lite lulliga. Vi skulle till Sundbyberg för tacobuffé och bowling med andra av våra kollegor.


Vi blev sammanlagt 20 stycken som kom. Det var jättetrevligt med tacobuffén och bowlingen var skitkul. Vi svingade kloten som bara den och även om man inte var superduktig så var det fantastiskt kul att umgås och dricka öl och bara fjanta sig utanför jobbet. :) När vi äntligen var klara efter två timmars klotkastande fortsatte vi vidare ner på gatan och knallade in på Garbo's för lite mer drinkande och sen svänga sina lurviga under tiden. Man hade gjort om där inne så det var riktigt fint nu. Olika sektioner med olika inredningar. Det började komma in mycket folk. Jag drack några drinkar som jag specialbeställde på krogen, bl.a en hallonmojito, piña colada och nån varm kaffedrink med choklad. Det var längesen man var på en dansklubb. Brukar ju mest vara på hemmafester för att man har blivit bekväm och snål. Men jag kan trots allt tänka mig att gå dit igen fast många har delade åsikter om stället. Jag tycker det är mysigt där och stort och snyggt.


Bowling


Drink


Efter ett tag kände jag att det var nog och åkte hem till älsklingen som ringde på vägen till honom och sa att vi skulle dra på en annan fest. Ja då var det bara att fixa till sig lite till och ruska på sig trots att man var lite stel efter bowlingen och dansandet. Vi fick skjuts till lokalen som brukar utnyttjas vid fester. Den ligger nere vid tranebergsbron ungefär. Där var det fullt ös. Blev välkomnad av en överförfriskad Fia som med ivriga kramar och pussar släpade iväg mig till det pulserande dansgolvet och vi röjde fett hela natten och drack öl och vinglade fram och tillbaka till utedasset. Det var grymt kul! Såhär mycket festande på en och samma kväll har man inte varit med om på mycket länge. Man var helt slut när vi upptäckte att klockan var halv fyra (sommartid). Så då drog vi hem i taxi och dog i sängen.


 


SÖNDAG: Vaknade upp av att älsklingen pussade mig på foten och sen gosade han med mig tills jag var pigg(are). Vi åkte och hämtade Fia och Martin och åkte till en pizzeria i Alvik och käkade. Jag åt en grekisk sallad. Men jag var inte speciellt hungrig. Jag flyttade mest runt maten tills jag med bestämdhet lade ner gaffeln och sa: "Jag vill inte ha sallad, jag vill ha glass!" Så vi åkte och köpte en Ben & Jerry med Chocolate Fudge Brownie till mig och annat smått o gott. Väl hemma hos Thomas började killarna spela WoW mitt uppe i allt. Fia och jag låg och smådog i sängen lite. Man var ju superseg sen gårdagen. Sen började vi att protestera för det var ju inte tänkt att de skulle förstöra hela söndagen med att nörda sig medan vi låg och hade tråkigt. Det slutade med att vi somnade och de spelade klart. Sen blev det dags för mat igen. Thomas lagade till den där goda maträtten han bjöd mig på förra fredagen. Filodegsinbakad nötköttsbiff med ugnstekt potatis. Man åt tills man storknade. Sen låg man i sängen igen och slöade tills vi blev skjutsade hem igen.


 


Suck! Nu måste jag sova. Klockan är tydligen jättemycket och jag ska upp tidigt imorgon. Ska orka träna också. Hur nu det kommer att gå när jag är en zombie. ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar