tisdag 16 mars 2010

En redig tös

 


Som jag missstänkte skulle måndagen gå av bara farten. Kändes inte ens som att man var på jobbet idag. =) Efter jobbet åkte man och tränade i ett par timmar eller så. Den tiden gick också otroligt snabbt. Plötsligt var man klar. Inga övningar kvar! Ja då var det bara att traska upp och gå därifrån. Mycket skum/snopen känsla eftersom jag brukar vara tröttast i landet efter ett hårt gympass. Så jag gick och glodde lite på H&M. Behövde ett par nya träningsbyxor. "Råkade" köpa två jobbtoppar också. =P Jättefina o så. Hittade massa annat jag vill prova nån annan dag.


Sen gick jag och köpte mig en stor flaska Blutsaft och en påse med gula jumborussin och Gojibär. Blutsaften har eftersmak av blod men det är pga att det är massor av järn i, plus extremt mycket vitamner och annat nyttigt. Man blir pigg och glad och får i sig allt på bara 20ml. Det ska intas helst en halvtimme innan måltid. Jag brukar dock dricka blutsaften det första jag gör på morgonen och sen borsta tänderna. Annars känns det som man har svalt näsblod eller nåt. Men man vänjer sig snart vid smaken. Det är det ju så värt det i längden. =)


 


Eftermiddagsnax-tips
Brukar äta en näve eftermiddagsmellanmål på pumpakärnor, solroskärnor, dinkelpuffar, gojibär, och osaltade cashewnötter och valnötter. Det ger mig energi och styrka att orka med eftermiddagen och undvika att sockersuget kommer som det brukar göra när blodsockret sjunker. Extremt nyttigt och förvånadsvärt gott. Ett litet tips bara för dig som vill slippa att småäta dåligt . ;) Sen är det ju ALDRIG fel med ett par frukter under dagen. Man ska försöka äta nåt litet och nyttigt varannan/var tredje timme för att hålla blodsockret jämt.


Ser mina kollegor som småkäkar godis och annat skit på dagarna. Och dricker massa Cola och kaffe. (Dock dricker jag 1-2 kaffe/dag för att få mättnadskänsla och få igång förbränningen) Jag förstår varför man går upp första tiden på mitt jobb eftersom man sitter hela dagarna och blodsockret bara svajar. Vi borde gå en hälsokurs med tanke på vad folk stoppar i sig på dagarna.


 


Unt now.... sleepy-time! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar