måndag 22 mars 2010

Myshelgen

 


SUMMERING AV ARBETSDAGARNA: Det har varit en ganska bekväm vecka med normala kunder som faktiskt var mer välvilliga och kunde själva avgöra vad de ville göra med sitt ärende. Det tycker vi om. :) Sen har man hunnit träna tre ggr denna vecka vilket jag tycker var skönt. Man är nog piggare nu när ljuset har börjat stanna längre på dagarna/kvällarna.


 


SUMMERING AV HELGEN: Ja den måste jag säga har i helhet varit supermysig. Det finns ju som alltid en person att tacka för detta. Min hjärtefröjd i livet. :)


 


FREDAG: Dagen gick smidigt igenom fast man hade fått nitlotten att jobba monsterpass till 20:00 på en fredag. Älsklingen var så snäll och hämtade mig. Hemma hos honom väntade nåt riktigt gott. Han hade varit riktigt duktig och påhittig och gjort jättebra och god mat till oss som redan var färdig när jag kom dit. Han hade gjort filodegsinbakad nötbiff med charlottenlök och majs, bakad potatis och någon god röra på gräddfil/rödlök/gullök/vitlök. Till detta blev det sallad och parmesanbröd. Man åt tills man storknade. Så.himla.gött! =) Till efterrätt blev det finglass. Ben&Jerry glassarna Chocolate Brownie Fudge och Strawberry Cheesecake och till det, chokladrån. Där åt man också tills magen nästan sprängdes. :) Ja Thomas vet verkligen hur han ska få mig på bra humör. Vi kollade på en goding, The Island. Den är ju superbra! Har sett den ett X antal ggr. Så mysig atmosfär och bra handling.


LÖRDAG: På dagen slappade vi framför teven. Vi och hans lillebrorsa Johnny åkte och bowlade på kvällen i Jakobsberg. Där var det full ös med massa människor som drack öl och bowlade för fulla muggar. Det var rätt dyrt att bowla där. De tog nästan 400 kr för bowlingen. Dock hade det hänt nåt med nedräkningenså vi bowlade mycket längre än vad vi hade hoppas på. Det gick inte så bra för mig. Grabbarna var jätteduktiga och tävlade lite om vem som kunde får högst poäng. Men jag hoppas ju på att vara mycket duktigare nästa helg då jag ska ut med kollegorna och bowla på lördag. Fast jag tror att jag kommer att stå där med skammen lysande i ögonen när klotet halkar ner i rännan. Men man vet aldrig.


SÖNDAG: Idag har vi endast varit inomhus. Det har varit fint vårväder hela veckan förrutom idag. Då har snön ännu en gång vräkt ner. Kul kul.. :( Tur att dataspel finns. :) Fia och Martin kom hem från Thailand idag. Vi plockade upp dom och åkte till Ruccola för lite krubb för att avsluta kvällen. Det var såå kul att se dem igen! Har saknat Fia så in i vajsingen. Jag fick lite kläder som present från henne. Jättefina. Fick bl.a coola omlottbyxor. Mycket sköna.


 


Så...Nu blir det snart en ny dag. Ska träna lite och förhoppningsvis tre ggr även denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar