tisdag 16 mars 2010

Fishy love?

 


Jag och kollegan Erik var påväg för att äta lunch på Caponata och vi pratade om att Erik var så trött fast han gick och lade sig vid tidigt igår kväll. Jag vet inte hur min hjärna uppfattade vad Erik sa. Han kan ibland ha en förmåga att mumla och jag hör fel rätt ofta när han pratar. Han har sagt till mig att skaffa Revaxör. Hahaha...Hur som helst...


Jag frågade nåt om vad han gjorde igår eftersom han var så trött. Han sa att han inte gjorde så mycket utan gick och lade sig vid tiotiden. Men jag tyckte att han sa: "Jag hade bröllop för mina fiskar." Jag höll på att trilla omkull av skratt bara för att jag såg i huvudet hur han spelade kyrkmusik för fiskarna och hade ordnat en liten brudslöja för flickfisken. Hur han stod där helt entusiastisk och högröd i ansiktet av lycka. Vi började diskutera hur man skulle kunna fästa ringarna på firrarna. Vi kom fram till att det bästa sättet är att pierca fenorna. Fast då kom Erik på att de för jämnan skulle simma snett. Så då fick det bli varsin ring i var fena. Tungt och fängslande, men så är det väl att vara gift ibland. ;)


 


Fishy love


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar