måndag 15 mars 2010

Myshelgen

 


Har varit en underbar helg....


 


FREDAG: Slutade normaltidigt för en gångs skull. Älsklingen och hans lillebror Johnny kom och hämtade mig från jobbet och vi åkte och käkade middag på Ruccola. Köpte en kebabrulle. Det är ju så gott. Dock tycker Thomas att jag är lite konstig som gräver ur halva kebabköttet för att äta mer av salladen och brödet. Ja men det är ju så gott med salladen, brödet och dressingen med en smak av kebabkött. :) Sen släppte de av mig hemma så jag kunde börja med tvätten. T kom senare och joinade mig. Det blev inget WoW-ande denna fredag till min stora glädje. ;) Vi var uppe en sväng och hälsade på min kollega och nu färska granne Jenna och hennes söta skäggagam Issie. T blev kär i Issie precis som jag blev första gången. Så sött litet djur. Hon var lite mer alertare denna gången. Jenna hade varit en duktig flicka och lyckats installera sin digitalbox nu. Hon och jag hade *host* kopplat in den lite fel sist. Efter tvättandet åkte vi hem till T för att sova.


LÖRDAG: Vi åkte en sväng till Barkarby Outlet för att spana in lite grejer och leta efter skor till mig. Jag köper ju sånna billiga skitskor som håller i ett halvår. Men det gör inget för jag tycker om att förnya mig och det är väl en ursäkt för mig att köpa nya skor varje halvår. ;) Vi mötte på T:s plastmamma Gunilla och lillasystern Jehnny där också. Vi var med dom ett det innan vi skiljdes åt. Jag hittade två par skor på Skopunkten bl.a detta paret. Sen bar det av till IKEA för att käka lite korv och bulle. På kvällen knallade vi över till Simon för att käka middag. Det blev ost och baconinbakad fläskfilé med kokt potatis. Sen massa vin och öl och whiskey för grabbarna. T blev kalasrund om fötterna när vi skulle hem. Vi låg och pratade jättelänge om massa saker innan vi däckade.


SÖNDAG: Idag vaknade man till vid tolv och då stod älsklingen och gräddade våfflor som vi åt med jordgubbsglass. Hur gott som helst! Åt tills jag storknade. Sen bar det av till Kista Galleria för shopping. Älsklingen gick och klippte sig och jag svävade runt på rosa moln inne på New Yorker. Hade fått ett presentkort avsett för Kista Galleria av älsklingen när jag fyllde år. Så det blev en billig shoppingrunda. Hittade massa fint att köpa. :) Sen åkte vi hem till mig och lagade Korvstroganoff och ris. Efterätten blev vaniljglass med maränger och chokladsås.


 


New Yorker


 


Nä nu måste jag sova om jag ska orka jobba imorgon. Börjar 07:00 imorgon bitti. Tur att måndagar går relativt snabbt. Natti natti!


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar