söndag 7 mars 2010

Glimtarna genom mörkret

 


Det har varit känslomässigt stormiga dagar i slutet av veckan. Död är något som berör alla människor på olika sätt. Det sammanför de man håller kära och man värnar om de som man har kvar. Det stärker band och man upptäcker att man inte tar saker för givna längre. Under de här dagarna har jag kommit närmare Thomas familj mycket mer och det har varit underbara dagar efter det som hänt även om det har varit ett sorgset underliggande tryck. Vi har umgåtts mer intensivt och man har känt att det är lättare att leva nu när spänningarna börjar avta. Familjen verkar kunna slappna av lite nu och verkar leva normalt igen. Det har ju varit en jobbig tid för dem. Och det kommer vara en annan sorts jobbig tid för dem inför begravning och efterarbete. Man kan inte göra annat än att finnas där som stöd. Det kommer att gå bra och de kommer att kämpa igenom det här. Det handlar bara om tid. Thomas har en stark familj och är även ordentligt stöttad från alla andra håll.


Jag finns alltid här för dig, min älskling!



blomhjärta


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


 


I veckan kom lillasyrran Ewa med dottern Nattis. Även Ewas ex Anders var med. Det var så kul att träffa dem igen. Nattis har vuxit så mycket och har hunnit bli 15 månader. Hon är fortfarande en liten solstråle som hon var när hon var bebis och nu försöker hon gå så gott det går med hjälp. Hon är en snabb knägångare. Nattis fnittrar härligt när hon har allas uppmärksamhet och älskar att smaska på godis med sina åtta små tänder. Det är ett sånt snällt barn som inte drar i saker utan är varsamt nyfiken när hon ser nya saker. Gråter gör hon väldigt sällan och gnäller bara lite om hon är missnöjd. Ett prima A-barn måste jag ju faktiskt säga. Ett sånt barn har jag i beställning när det är min tur. ;)


 


 


Nattis


Nattis


 


Idag har jag varit på bio med Thomas, hans lillsyster Jehnny och hans plastmor Gunilla. Vi kikade på Alice in Wonderland 3D. Den var jättebra måste jag säga. Väldigt mörk och skum precis som Tim Burtons filmer ska vara. Den var väl inte så humoristisk, men den var fint gjord och bra story. Den handlar om när Alice kommer tillbaka till Underlandet och den här gången ska hon bl.a kämpa mot den elaka hjärter-drottningen. Johnny Depp var självklart duktig som vanligt. :) Det var jättekul att få umgås med hans syster och plastmor utanför deras hem. Hoppas på massa fler gånger. =)


 


Jag har börjat spela gamla retrospel igen från Scumm-eran. Spelar just nu Monkey Island. Mycket underhållande. Älskar simpla peka-klicka spel! När MI är klar ska jag spela Broken Sword. Också otroligt roligt. Dock är jag en riktig "cheater". =P Älskar att följa spel med "walkthrough" så det blir barnsligt enkelt. Fast jag försöker ju såklart att spela själv först och främst. Men jag har såå kort tålamod med dataspel att jag lätt tappar intresset om jag inte kommer vidare. Så det är väl enda sättet för mig att fullfölja ett dataspel. ;)


 


Monkey Island


 


Imorgon blir det jobb igen. Har lovat mig själv att ta det lugnt och bara "go with the flow". Ska försöka träna så mycket som möjligt så jag kommer i form igen. Har ju bara vräkt i mig onyttigheter under den här tiden. Man har ju varit hungrig konstant. Nu ska det bli ordning på Ansi igen. :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar