onsdag 23 oktober 2013

Små gaddar!

Igår morse kände jag att plastskeden skrapade emot tösens underkäke när jag skyfflade in gröt som bäst. Aha! Yes, hennes små taggiga betar börjar spreta upp som pigga vårlökar i april. Nu lär jag inte tillåta henne att tugga på mina fingrar nåt mer. Kommer sakna den där mysiga känslan av tandlösa käkar som gnager utan att det gör ont. Det är faktiskt rätt behagligt hur dumt det än låter. Fatta hur jäkla ont det måste göra för de mammor som fortfarande ammar efter att ungen får tänder. Antagligen som att ha en aggressiv häftapparat runt bröstvårtan.

Hur som helst så är det här rätt stort för mig. Tänk, nu måste vi köpa tandborste och tandkräm till vår lilla kulting. En pytteliten tandborste och Bamse-tandkräm med smak av godis. Det är så man får en klump i halsen och krokodil-tårar i ögonen. Vår lilla bebis kan snart le som på den värsta Colgate-reklamen. Yeey!

*Här skulle en söt bild på hennes tänder infinna sig, men hon vägrar att snällt öppna gapet och lägga tungan åt sidan på kommando. Får bli när hon ler och när tänderna har poppat upp ordentligt. To be continued på det liksom.*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar