torsdag 31 oktober 2013

På håret

Jag och min söta svägerska Jehnny och fina svärmor Gunilla hade fått varsitt presentkort av min älskade Thomas, för ca 1 år sedan. Det var sånna där presentkort som man kan välja olika sorters skönhets-grejer som till exempel ansiktsbehandling, sminkning eller hårvård. Vi behövde alla tre klippa håret.

Idag var vi på skönhetssalongen/hårsalongen Beauty & Beyond STHLM och fixade till våra slitna hår hos den duktiga Åsa. Vi hade klipptid mellan 11:00, 12:00 och 13:00. Miranda hängde på såklart. Hon var såå duktig under hela tiden! Inget onödigt gnäll alls. Bara när hon var trött och skulle somna. Men hon somnade smidigt och snabbt bara man körde lite med vagnen. Hon var nyfiken och glad och lät sig hållas och kramas av både Gunilla och Jehnny medan jag klipptes. Det är så tryggt och skönt att hon tycker om dem och litar på dem när jag inte är i närheten.

Touch my hair and I will be wopping your sorry ass!

Shysst bling bling! Ge hit, farmor!

Snygg pose, faster. Men ge mig nu din smaskiga mobil snarast!

Min lilla apunge och jag!

Jag och frisörskan Åsa snackade om allt möjligt. Först var det om matlivsstil och sen om hår såklart. Sen kom vi in på frisyrer och klädmode på 80-talet. Åsa är 40 och berättade hur hon såg ut på 80-talet. Hon tyckte det var ett hiskeligt mode och fattade inte hur hon kunde gå omkring som en fåne i extremt permanentat och sprejat gigantiskt hår med rak snelugg. Sen att hon tyckte att för stora kläder med ett bälte runt midjan var "så snyggt"...INTE! Vi var rörande överens om att 80-talet var en grym tidsera med när det gällde musiken, men inte kläderna och frisyrerna. De var totalt galna!

Alla tre blev mycket nöjda med håret och firade med en god, men sen lunch på Coffeehouse by George. Jag tog deras sallad med handskalade räkor. Jag verkligen ÄLSKAR handskalade räkor! Jag har en avsmak för sånna där vattninga små räkor som har legat i laken alldeles för länge och blivit smaklösa. Blä!! Miranda satt och gnagde förnöjt på gurkbitar under tiden. Hon gillar gurkfröna. Nu när hennes två små framtänder i underkäken börjat att blottas så tycker hon det är kul att använda dem.

Så här såg vi ut före och efter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar