måndag 21 oktober 2013

Tupperware party och fika

Igår var hela familjen först på tupperware party hos en väns föräldrar. De bor högst upp i ett höghus. 13 våningar upp rättare sagt. Åh, den utsikten är helt otrolig! Deras lägenhet är inte fy skam den heller. Högt i tak och stora ytor. Jag blev smått kär i den så fort jag steg in. Det enda negativa är att till sista våningen finns ingen hiss. Man får glatt klampa uppför en smal trappa helt enkelt. Tur att vi inte tog med oss barnvagnen. Annars var det en grym takvåning.




Som vanligt hade jag hjärnan i det blå och hade råkat se fel på tiden. Vi kom dit en timme för tidigt! Jag tyckte väl att det var lite konstigt när värdinnan öppnade med badlakan-turban och värden lullade runt i mjukiskläder och rakade sig. Tur att de inte brydde sig utan varmt välkomnade oss ändå. Men pinsamt ändå! Vi fick kaffe och kikade runt tills övriga gäster anlände. 

Demonstratören av Tupperware-produkterna är en trevlig dam som brukar vara den som kommer till de Tupperware partyn som jag har gått på. Jag har redan varit på 3 stycken inom 1 år! Känns som man har blivit en äkta "hemmafru"/redig morsa med plast-koll. Haha! Nä, jag har inte haft nåt Tupperware-party själv och kommer inte ha det riktigt än. Får bli senare i framtiden när jag känner att jag har tid och motivation. Just nu är jag helt nöjd med att kanske få komma på andras för att pilla på dyra plastprodukter och kanske köpa nåt enstaka. Är lite emot att det är ett pyramidspel, men samtidigt lite glad att det fortfarande säljs Tupperware på det sättet. Det är ju ändå ett trevligt och socialt sätt att få bra produkter presenterade. Thomas köpte en bra vitlökspress och en händig flaska med pip att ha i bilen.

Miranda var ju sådär lagom lycklig över att få vara på okänd mark och träffa massa "okända" människor som hon har träffat nångång tidigare. Hon var gråtig ända tills hennes små 1-åriga kompisar Theo och William kom. Då satt hon snällt på golvet med dem och lekte en stund tills hon blev hungrig och trött och grät lite mer tills hon hade ätit och sovit en stund. Sen var jag tvungen att väcka henne när vi skulle iväg till pappa och lillasyster som bjöd på fika. Där blev det lite roligare i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar