söndag 4 september 2011

Thai-preps

Snart har jag blivit klar med alla förberedelser inför Thailandsresan.

  • Twinrix-vaccination CHECK
  • Dricka Dukoral KOMMANDE PROCESS
  • Köpa resväska/ryggsäck UNDER PROCESS
  • Beställa det rekommenderade solskyddet Proderm CHECK
  • Köpa resemobil CHECK
  • Beställa utländskt kontantkort från Holiday Phone UNDER PROCESS
  • Köpa ett par bekväma sandaler UNDER UTREDNING
  • Beach 2011 UNDER PROCESS
Min resemobil blev en Samsung GALAXY mini. Kanske inte den absolut snabbaste och bästa androidmobilen, men den duger alldeles utmärkt för lata dagar på stranden när man inte har nåt att göra. Den har endast touch-funktion med undantag för tre knappar längst ner. Känns smått plastig och seg. Men jag kanske inte ska uttala mig när jag har en av världens bästa mobiler; iPhone! Man blir ju så lätt kräsen då.



När det kommer till Beach 2011 så går det förvånansvärt dåligt. Jag har ökat mina gympass till 4 gånger i veckan sen 3 veckor tillbaka istället för 2 gånger i veckan.  Men min korkade kropp verkar inte ha fattat vinken. Jag har till och med lagt om kosten en aning så att kroppen ska förbränna bättre, men förgäves. Jag vet inte vad jag ska göra. Istället för att jag ska känna av resultat på mina aktiviteter så har jag stannat av i både vikt och omkrets. Jag känner mig istället svullen och seg. Plus att jag har dragit på mig en irriterande magkatarr pga all stress på jobbet. Men nu tänker jag ta mig själv i nackskinnet och utstå 1-2 veckors detox med bra och hälsosam mat och mycket vatten och örtteer. Jag tror helt enkelt att jag har en obalanserad ämnesomsättning. Dags att rena ut kroppen från slaggprodukter och onödig vätska. Detta kommer innebära att jag måste dra ner på träningen radikalt eftersom man inte kan träna så hårt som jag är van vid. Det får bli lätta gympass eller hemmaträning högst en halvtimme per dag istället för 2.5 timmar 4 dagar i veckan. Jag måste koncentrera mig på att äta rätt och komma i balans igen. Jag måste till och med rucka på min LCHF eftersom jag ska undvika fet mat och mejeriprodukter. Vet ni hur vedervärdigt det känns när man kämpar och kämpar utan att det ger några som helst resultat? Man blir som en rabiat 5-åring.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar