lördag 17 september 2011

Kolhydrats-orgie

Nu har jag gått ner mig i fördärvet, tror jag. Eller rättare sagt jag försöker. Jag har denna vecka börjat äta kolhydrater i, för mig, ovanligt stora portioner. Min stackars kropp sargas för fulla muggar av det jag har proppat i mig. Den har liksom fått en kallsup och är i chocktillstånd. Den vet inte vart den ska vända sig. Ut och in antagligen. Den är helt dallrig ovanpå mina muskler. Känns som att jag har gelé under huden. Plus att jag rapar och pruttar lite då och då. Sen kommer de sura uppstötningarna ibland. Detta hände inte när jag åt endast LCHF. Då var kroppen i balans.

De här kolisarna har jag fått i mig denna vecka på jobbet och hemma:

  • Laxpuddig bestående av typ 95 % potatis och sen resten lax och äggstanning.
  • Ostkaka (vanlig)
  • Thomas härliga äppelkaka med hav av vaniljsås
  • Rösti (potatisbullar med lök i) med ordinär lingonsylt
  • Vitlöksbröd
  • Nästan en hel Lindt chokladkaka med kokosfyllning
  • Hallonkeso (4% socker)
Värre kommer det väl bli under helgen nu. Ryys! Jag känner mig som en med ätstörning som ska börja lära sig äta normalt igen. Det liksom tar emot så jävla hårt. Det är väl relativt gott, men samtidigt känner jag att det här är såå fel! Det känns som att jag har hamnat i ett planerat destruktivt beteende. Det enda som har medfört något positivt av det här är att jag har högre blodsocker som gör mig gladare. Ja jag måste erkänna att kolhydrater gör en gladare. Speciellt socker. Sad but true...


Jag har dock börjat att träna igen efter detox-veckan. Jag kände suget efter att få röra på mig och bli sådär härligt svettig och mör. Nu känns det som en livlina som jag klänger fast vid för att försöka kompensera den ovanliga mängden kolisar som jag har tryckt i mig. Det får bli rejält med träning nästa vecka också. För veckan efter så vet jag inte hur mycket tid jag har. Ska ju börja planera vad jag ska få med mig till Thailand.

Det var sjukt vad tidigt jag vaknade idag. Försökte somna om när jag vaknade till vid 06-tiden och kände mig utvilad. Slumrade till ett tag, men sen orkade jag inte sova mer och gick upp typ 07:30. Då ryckte jag tag i min träningspåse, skuttade ner till solariet och schtekte i en kvart. Därefter åkte jag iväg och tränade i 2.5 timmar, duschade, rakade benen, skar mig oavsiktligt på ankeln med rakhyveln så det droppade blod, plockade plåster i receptionen på gymmet och sen gick jag iväg och småshoppade lite i Vällingby Centrum. Ville leta lite sommarkläder på rea som jag kan ta med mig på resan. Jag måste vara för sent ute för nästan allt på höstrean är slutsålt. Det blev tillslut en blåvitrandig klänning och en svartvit topp med dödskallar, malar och blommor på. Ska försöka hitta ett par användbara shorts också.


Hur som helst så ville jag bara dela med mig om veckans perversiteter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar