lördag 10 september 2011

Detox dag 4

Igår var det äntligen fredag. Inte för att jag längtar smärtsamt efter fredagarna lika mycket som förut när satt på den vanliga kundtjänsten. Nu sitter jag och fightas varje dag med våra storkunders problem på den så kallade avdelningen Preferred Customer Associated-customer service. Ni vet, dem som har mejlkontakt med massa länder och har vissa privilegier för att kunna få våra storkunders paket att åka räkmacka genom hela världen. Det är ett stimulerande och roligt jobb. Men nu de senaste 2 veckorna har det bara drällt in mejl så in i vajsingen och det har ringt på en del. Vi är en person kort och det är rätt belastande när alla företag har kommit tillbaka från semesterstängningarna och börjar skicka normal volym igen. Så när fredagen kommer så längtar man efter att stänga av hjärnan.


Dagens matschema såg ut så här:

Morgon: Varmt citronvatten

Frukost: Laktosfri yoghurt med linfrökross och kanel + några mandlar

Mellanmål: Mandlar

Lunch: En jättemumsig avokado- och räksallad från Tastys

Mellanmål: Mandlar

Middag: Stekt paprika med spenat, kräftstjärtar, sparris och vitlökspulver (stekt i olivolja)


Den här rätten kommer jag att utveckla lite mer med kanske chili och citron till. Det var super med vitlök, men då ska jag fixa färskpressad istället. Se byta ut kräftstjärtar mot handskalade räkor. Älskar handskalade räkor! Mm, jag tror det kan bli en favorit faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar