söndag 28 augusti 2011

Flitiga söndag

Jag brukar käka omelett till frukost på helgerna med olika ingredienser.  Jag gjorde ett litet experiment i morse. Jag gjorde en äggviteomelett och en ägguleomelett. I äggviteomeletten hade jag i persilja och filadelfiaost med smak av paprika och lök. I ägguleomeletten hade jag i lite vispgrädde, parmesanost och pizzakrydda. Ser ni skillnaden i storlek? Ja ni kan ju gissa vilken som är vilken....


Efter frukost övergav Thomas mig för att brumma iväg med sina lekkamrater för att spela avancerade brädspel hela dagen och kvällen. Så vad skulle jag hitta på då? Jag bestämde mig för att ta ett gym-pass för att fördriva tiden. Höll nästan på att bli nedslagen av en farbror som stod på löpbandet när jag försökte byta kanal på teven framför. Han gick och glodde på när Carolina Klüft skulle kasta sig över en pinne. Eller var det när hon skulle hoppa i sanden? Hur som helst så var det inte läge att byta kanal. Nä, jag kanske inte blev nedslagen, men jag fick ett par rynkiga och arga ögon på mig och ett buttert: "Jag tittar gärna på det där!" Jag mumlade fram en ursäkt och bytte till ett löpband längre bort och bytte kanal på en annan teve. Ville ju hellre se nåt mer hjärnstimulerande som Fat Pets, Fat Owners. Ibland hörde man ett litet lyriskt mummel från farbrorn när han svagt utropade "Bra där!" när Klüft inte rev en pinne. Eller var det när hon hoppade långt?

Efter ett svettigt pass på de vanliga ca 2,5 timmarna med springande, lyftande på maskinerna, situps och benlyft så tog jag en härlig dusch. Brukar oftast inte duscha på gymmet eftersom jag hatar att vara näck inför främlingar. Folk glor ju så förjävligt...jag med... Det är ju så. Man liksom gluttar lite försiktigt. Amäh, det gör säkert du också! Men på helgerna är det inte så många som tränar. Skönt... Efter det strövade jag runt i Vällingby Centrum och shoppade lite kläder. Hittade tre fina plagg på H&M. Ett av dem var på barnavdelningen. Ja, man kan faktiskt hitta snygga och först och främst billigare kläder på barnavdelningen. De har ju kläder för 14+ där som är lika stora som storlek Medium eller Small på damavdelningen och ibland hälften så billiga. Köpte en snygg skinnjacka där en gång för 100 spänn mindre än den på damavdelningen. Tips tips!

Sen åkte jag iväg till Coop och köpte bl.a mer ägg och laktosfri filmjölk. Ja, jag äter vissa produkter  laktosfritt för att det faktiskt innehåller mindre kolhydrater. Filmjölken brukar jag ha till frulle varje morgon med lite kanel/ pepparkakskrydda/ kardemumma/ vaniljextrakt och ett par teskedar Kung Markattas linfrökross. Mumma för magen! Ägg är ett av mina ingredienser i basfödan. Mättande och extremt nyttigt! Därför måste jag köpa en platta med 24 ägg varje vecka.

Det här blev min middag idag. Ugnsstekt kryddig kycklingklubba och smörstekt rödkål med salt och citron. Till efterrätt massa LCHF-chokladglass. Yummy!



Tittade på Bubble Boy också.  Den var rätt ok. Lite småtöntig, men med en hög bra skådisar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar