söndag 21 augusti 2011

Bearnaisesås och lite roliga surfa-på-nätet-tips

Hej hopp, produktionsstopp! (Jaa, jag är sämst på att hitta roligare rim. Vägrar skriva gummisnopp)

Det var ett tag sen jag skrev sist. Ja, där var det igen. Olusten. Kan ha varit att jag känt mig lite smått omotiverad på grund av att jag har börjat jobba igen och inte gjort annat än rutiner de senaste två veckorna. Vaknat, jobbat, tränat, sovit, vaknat, jobbat, tränat, sovit and so on... Roligare liv har man inte riktigt haft. Visst har det hänt nåt på helgerna, men inget som jag har noterat som skulle ha varit kul för mina läsare. Jo, kanske hemmafesten jag var på förra helgen och hemmafesten igår. Men det har mest varit slapp med gänget och lite fylleflum. Jo vi gick på bio och såg Captain America i 3D också. Den var festlig! Klicka på länken ovan för att se trailern.

Så vad gör jag just nu? JO, jag har ätit lyxiga varmkorvar med bea. Jag säger bara en sak; Erik Lallerstedts Provencale Bearnise. Jag kan få grymma kravings om jag vet att jag ska äta nåt som passar med bearnaise. Då är det den. Ja även de andra av hans såser är ju goda, för all del.



Bubbelvatten+korv+korv+korv+korv+bea = kärlek

En rejäl klick ska det vara!


Nej, få inga fantasier nu =P

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Åh, sen vill jag tipsa om en rolig blogg som jag har funnit när jag surfade runt i all tristess, Tabby Ridimans Official Blog Det här är dock en blogg för ungdomar (själv är jag snart en 28-årig hagga), men den är väldigt rolig och Tabby är en fantastiskt rolig och färgsprakande tös från Kentucky, USA. Hon gör knäppa videos och klipper sitt eget hår med personlig style. Hon är 17 år men ser ut och beter sig som en 13-åring, vilket gör henne rätt infantil fast på ett mycket charmigt sätt. Hon gjorde för ett tag sen en musikvideo i Stockholm.


Så surfa in på hennes blogg om ni inte har nåt annat för er.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jag och min kära kollega Jenna har nåt vi alltid tar fram när vi har tråkigt eller känner oss lite nedstämda. Ni måste bara gå in på Damn you, auto correct ! Ni som har iPhones eller andra telefoner som har idiotiska auto-korrigeringar påslagna när ni skriver sms förstår grejen. Man gråter tillslut av skratt av alla felskick.

Några exempel:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar