lördag 27 augusti 2011

Förberedelser inför Thailand - prutor och skit

Så nu har man tagit andra Twinrix-sprutan inför Thailandsresan. Jaaa jag vet... Det är ska bli sjukt skönt att åka iväg! Åker i slutet av september. Sprutan gjorde kanske inte ont, men den såg jävligt läskig ut med den där skitlånga nålen som droppade förrädiskt av Twinrix. Precis som i skräckfilmer, förutom att den söta "sköterskan" på Svea Vaccin var jättevarsam. Hon till och med mumlade att jag skulle andas precis som en barnmorska till en födande kvinna. Hehe... Hatar sprutor! >.< Jag har inte haft problem med det i yngre dagar. Då var man en tuffing som nästan ville skrika rakt ut: Men dräm in den då! Det började väl bli jobbigt efter att jag opererade bort min gallblåsa där man tog sprutor på mig två dagar i sträck. Sen så har jag blivit en riktigt blödig kärring som blir smått snurrig/darrig/illamående av allt möjligt. Kan inte se på splatter/skräck/sorgliga filmer längre. Antingen sitter jag och får hjärtklappning/blir illamående eller snyftar en skvätt. Nåväl, man är väl kanske mer mänsklig nu än när man var ung och tokig.


Sen har man suttit och funtat på en bra reseryggsäck som inte kostar en miljon. Om man ska nåt bra skit så kostar det minst 1500 spänn för en bra rygga med bra ryggstöd och bekväma axelspännen. Mm, jag är en snåljåp. Men vi får se. Jag kanske går på min käre sambos förslag att köpa en billig liten ryggsäck att ha som handbagage och en resväska att släpa på. Man kan ju alltid köpa en vettigare resväska i Thailand för billigare pris. Det lär ju behövas med tanke på vad det där landet är känt för; BILLIGA kläder och krimskrams!!

Åh, vad jag längtar efter buckets (jag har blivit rått nedskrattad när jag har sagt fishbowl) med piña colada, iskall öl och kokosglass i stora lass. Sen såklart de extremt åtråvärda vita stränderna och kristallklara turkosgröna vattnet. Jag har hört att det känns som att man kliver rakt in i ett vykort, fast mycket mycket varmare. Det kallar jag 4D-effekt!! När vi ligger där som två vita sälar insmorda i solfaktor 30 redo att bli bruna som pepparkakor, så kommer jag att tänka på alla er som långsamt, men säkert sjunker ner i höstens blöta grop. Vi kommer hem lagom till att vintern ska sätta tänderna i oss. Den värsta tiden på året alltså. När man inte kommer ha någon mer semester förrän nästa sommar. Men då kommer man ha alla varma tankar liggandes i bakhuvudet. Men det är då det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar