söndag 7 augusti 2011

Lite pizza o vin

Är det lördag så är det... eller var rättare sagt. Klockan slog över midnatt precis. Vi slog till på god middag. Det blev hemmagjorda pizzor. Ja eller rättare sagt jag gjorde allt från grunden. Thomas köpte färdigt pizzakit med deg och sås. Det gjorde han och sen tjoffade han in den i sin pizzamaskin. Bekväm eller vad. ;)  Jag är ju tvungen att göra allt från grunden för att undvika all den vetemjöl som finns i vanlig deg. Men det blir minst lika gott. Dock gjorde jag mina pizzor i ugnen.

Så det blev två små pizzor med egenkomponerad tomatsås, strimlad skinka, riven ost bladspenat och ruccola. Jättemumsigt! Degen gjorde jag enligt ett recept från Airams matblogg. Här kan ni hitta receptet på pizzadegen.



Till pizzan drack jag ett kallt vitt mousserande vin som heter Amadeus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar