söndag 13 februari 2011

Par-lista

 


När vi ändå är ute och snor listor o sånt så tar jag och snor en lista från min söta vän Linda.


 


Vad heter ni?
Ann-Sofie & Thomas

Hur träffades ni?
En klassiker. På jobbet. Fast på olika avdelningar. Vi började prata och sen upptäckte vi hade gemensamma vänner när vi råkades på en fest. Vi klickade direkt och blev väldigt goda vänner. Jag hade en kille, men när det tog slut med honom så tog det bara 3 månader innan vi blev ett par. Vi liksom drogs till varandra från början kan man säga.

Hur länge har ni varit tillsammans?
Lite över 2.5 år. 3 år den 20/6

Bor ni ihop?
Jajamensan :)

Har ni barn?
Nej, men hoppas på att det ska komma på tal om det snart ;)

Har båda körkort?
Nope. Han är "my private driver". ;) Ska väl försöka ta tummen ur och börja med den biten. Har inte känt mig så manad eftersom man bor i storstan med mycket lokaltraffik.

Kommer du ihåg er första kyss?
Japp. Det var väldigt mysigt. Lite tafatt och blygsamt, men det slog gnistor minsann.

Vem sa "jag älskar dig" först?
Hmm det var förmodligen Thomas. Kommer ihåg att jag blev lättad pga att jag själv inte hade vågat säga det först.

Vem är äldst?
Thomas. Han är 2 år äldre. :)

Vilka stjärntecken är ni?
Jag är Skytt och Thomas är Oxe. Ni som är insatta säger att den kombinationen inte funkar. Untrue! <3

Vem är längst?
Thomas såklart. Jag och han känns som Helan och Halvan. Haha :) Han är ca 1.83 och jag 1.55.

Vem sjunger bäst?
Jag. Hihi...

Håller ni varandra i handen på stan?
Ibland. Thomas tycker inte om att hålla för länge av nån anledning. Tror att han tycker det är jobbigt att gå med mig i näven eller nåt.

Vad har ni gemensamt?
Vi älskar att pussas. ^.^ Vi gillar liknande filmer och är två töntar som gillar att sitta bredvid varandra och leka med våra datorer. Sen har vi många gemensamma vänner. Sen är vi rätt lugna i själen och hatar bråk.

Kände ni varandra innan ni blev tillsammans?
Ja, vi var ju arbetskamrater och sen var vi vänner.

Blev du kär vid första ögonkastet?
Nja jag tror inte riktigt på det. Jag tyckte han var väldigt trevlig och hade ett sött ansikte. Kärleken växte sakta men säkert.

Har ni nån speciell låt?
Hmm ja asså jag har väl några låtar som påminner om min enorma kärlek till honom. Tror inte han har nån låt som påminner om mig vad jag vet.

Har ni stora framtidsplaner?
Hmm nja vi tar vårt förhållande som det kommer. Barn är väl det som är nästa steg i vårt förhållande kan jag tänka mig.

Har ni gråtit i varandras famnar?
Jag har gråtit i hans armar. Han vågar inte gråta framför mig.

Har ni varit utomlands tillsammans?
Ja vi åkte till Riga en gång på en tvådagars trance-kryssning med våra vänner.

Vilket är ert bästa minne?
Oj, vi har många bra minnen tillsammans. Vi har ju varit på några resor i Sverige och sen på många roliga fester.

Vem lagar bäst mat?
Vi lagar båda bra mat. Thomas är bäst på att laga kött och tillbehör och jag på grytor och röror.

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Jag brukar försöka träna efter jobbet och kommer hem sent för att sen antingen sitta framför datorn en liten stund eller slänga mig i säng. Thomas brukar väl sitta och häcka framför datorn och spela WoW eller kolla serier eller samtidigt.

Ger ni alltid varandra pussar när ni ses?
För det mesta eftersom vi älskar pussar! :)

Bodde ni långt ifrån varandra då ni träffades?
Nej bara typ 3 km ifrån varandra. Jag i Hässelby Gård och han i Skälvesta.

Blir du lätt svartsjuk?
Nej. Det måste finnas en stark orsak för att jag ska bli svartis.

Brukar ni bråka?
Vi har aldrig grälat! Kanske gnabbat lite när vi har stört oss på nåt. Men vi kommer väldigt bra överens än så länge.


Älskar dig, Thomas! <3


Love is friendship set on fire


Källa för bild: Simon Fletcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar