lördag 5 februari 2011

Hej hopp

 


Sorry att jag inte har skrivit på ett tag, men jag har haft bra skäl. Har nämligen koncentrerat mig på min kropp den här veckan. Har tränat tisdag-fredag både hemma och på gym. Direkt efter jobbet har man slitit som en liten myrslok och svetten har lackat. Har sen dundrat i säng rätt snabbt. Så nej, jag har inte haft en riktig tanke på att sitta här. I veckan fick jag äntligen lite saker som jag har nytta av för min träning. Jag har fått hem mandelmjöl som jag har köpt på Bodystore. Det är ett mjöl enbart gjort på malda mandlar med väldigt lågt kolhydratsinnehåll. Mycket bra att ha som ingrediens i pannkakor, panering, kakor och pajdeg bland annat.


Mandelmjöl


 


Sen har jag beställt lite grejor från Gymgrossisten som är anpassat för tjejer som tränar. Det blev ett proteinpulver som heter Fit & Smart Protein by Charlotte Perrelli. Slimquick Triple Action Cleanse som är en 7-dagars detoxkur för att rensa ut kroppen från gifter och slamprodukter. Det ska man använda nån vecka när man är ledig eftersom man verkligen rensas så att säga. Omega 3-6-9 från Fit & Smart by Charlotte Perrelli som innehåller massa bra fetter för att öka förbränning, bygga muskler, minska inflammationer och dämpa pms-problem. Sen har jag även beställt Cocosa Extra Virgin kokonötsolja som man kan ha i både matlagning, bakning, på mackan, i smoothies och som hudkräm. Mycket bra och rik på vitaminer och fetter.


 


Cocoa extra virgin kokosnötsolja


 


 


Min mage är väl inte heller den som älskar att äta fett och proteiner egentligen. Den är inte van att arbeta på det sättet och stänger ner verksamheten. I och med LCHF så kan man få hård mage. Så därför kan jag rekommendera att man käkar den här goda tuggkuben som smakar bl.a fikon. Namnet är Frukt & Fibrer. Den är rik på fibrer och annat som sätter igång magen på ett naturligt sätt utan att störa magens naturliga funktioner. Den är inte på nåt sätt beroendeframkallande för magen. Det tar ca 6-7 timmar innan den verkar. Man ska äta den och dricka ett stort glas vatten till på kvällen innan läggdags. Då blir man mör i magen på förmiddagen nästa dag. Finns att köpa på Apoteket. Finns även i tablettform på vissa apotek om man inte skulle tycka om smaken eller konstistensen av tuggkuben.


Frukt & Fibrer


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar