tisdag 12 mars 2013

Vecka 39 - Statusuppdatering

Nej, jag har inte fött ännu. Miranda är beräknad till på torsdag, 14:e. Men än så länge ligger hon där inne och bökar runt. Ja hon verkar fatta att nåt är på gång nu i alla fall. Hon är ivrigare än vanligt vissa stunder och vrider sig som en mentalt störd i tvångströja. Fötterna är överallt och hon får ideligen hicka. Jag brukar försöka stryka henne på ryggen, men det hjälper inte. Hon ligger som en makaron med ryggen på vänster sida av magen och fötterna på höger sida och bökar. Huvudet är fixerat så hon kommer förvisso ingenstans. Jag tror att det är rätt obekvämt för henne nu. Hon har lagt på sig rejält nu och är ready to pop.

Hur mår jag då? Jo, jag överlever. Det är inte så att jag går omkring och ojar mig hela dagarna. Det känns dock lite som att man går omkring och bär på en stor säck med köttfärs. Jag känner mig förfärligt osmidig och får en uppfattning om att jag har en gigantisk ölmage som hänger över mysbyxorna. Ja magen har sjunkit lite. Den står rätt ut när man tittar på sidan. Det är bra 3D-effekt kan man säga. Framifrån ser jag inte jättestor ut, sen vänder jag mig på sidan och KABAM, så har jag mr Big Belly påväxt på kroppen. Jag kunde typ balansera en kopp på magen senast vi var på IKEA och käkade lunch, när jag lutade mig en aning bakåt. Ett fototillfälle som jag missade att ta. Inte är jag vacker och graciös precis. Den charmiga bulan och min lyster är nu borta.


Eftersom det känns meningslöst att ha städning som sysselsättning nu när hantverkare och målare ränner ut och in på dagarna, så har jag istället unnat mig att belägra soffan och spela äventyrsspel från Big Fish Games. på min iPad mini och käka onyttigheter. Jag tror att den dubbelhakan jag har fått har till viss del växt fram genom den mängden paj och vaniljsås och choklad som jag har fått i mig. Ungen kommer ut med sockerabstinens, det är jag hundra på. Sen har jag väl inte fått i mig världens nyttigaste luncher heller. Mest halvfabrikat och sånt. Om inte Thomas hade kommit hem varje eftermiddag/kväll och matat mig med riktig mat, så hade jag säkert levt på risgrynsgröt och färdiga plättar och mackor. Jag äter mackor till förbannelse. Äggmackor är rätt hett just nu. Är så glad att jag kan äta ägg igen som jag inte klarade av i början/mitten av graviditeten. För ägg är ju extremt bra proteinkälla och mättar suveränt.

Jag skulle säkert äta nyttigare och köpa mer frukt istället om jag hade en lättare väg att gå till affären. Nu är det ju så att vi bor på en hög kulle med en monstertrappa. Den gör att jag flåsar värre än en fransk bulldog. Sen vill jag inte anstränga mig nu så värkar ska uppstå. Miranda har fått stränga order att inte ens våga försöka göra flyktförsök innan helgen. Jag vill att vi får lägenheten klar, fixad och städad först innan helvetet bryter lös. Vi får väl se om det går som jag vill eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar