onsdag 6 mars 2013

Hår -och nagelfixardagen

Så var det dags för att bli lite ompysslad hos min fina vän Elsa på hennes hår -och nagelsalong L2 Lockar & Lack. Jag kom dit ett par timmar tidigare och slappade och målade mina naglar under tiden hon höll på med två andra kunder, för att fördriva tiden. Ja, det blev lite nagellack utanför, än sen? Det blir snyggare efter ett par handtvättar.


När hon var klar gick vi iväg och käkade lunch. Det var ett riktigt vårväder med massa sol och inte speciellt kallt. Det var superhärligt! Efter det så tog hon itu med min stora lejonman som hungrade efter uppmärksamhet. Hon mixade ihop en bra toning med en fin mörk röd färg, som jag älskar. Rött gör att min hud strålar mer. Jag får så lätt blek och glåmig hud på vintern som gör att jag får svarta ringar runt ögonen. Att sola nu är inte riktigt prio ett. Vill inte ligga inne och svettas i ett solarium, plus att det förmodligen inte är så bra med tanke på att gravida får pigmentfläckar lättare.

Efter färgningen fick jag ligga i hennes sköna frisörstol med inbyggd massage som tillhör tvättstället. Jag fick en härlig huvudmassage och schamponering innan hon satte saxen i håret. Hon klippte upp det fint och prydligt och fönade och plattade det.

Före färgningen. Jag hade lite utväxt men en fin röd färg som bleknat sen sist.


 Efter färgning. Det blev mörkt rött som ser mörkt brunt ut i vanligt ljus och skiftar i rött i solen.


Jag blev nöjd med både klippningen och färgningen precis som vanligt. Hon är ju så duktig! Nu kommer jag vara fin när lillan föds och sen även efter. Man lär ju bli fotograferad med henne rätt mycket sen. Då vill man inte se ut som ett ovårdat skogstroll i skallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar